Anar al contingut

Patrocina:

Paris-Roubaix, victòria alemanya, que no para ni el TGV

Degenkolb s'imposa a 'l'Infern del Nord', en l'adéu de Wiggins a la ruta amb l'anècdota d'un pas a nivell que altera la prova

SERGI LÓPEZ-EGEA / BARCELONA

Part del pilot de la Paris-Roubaix, bloquejat en un pas a nivell / YOUTUBE

Per a molts aficionats al ciclisme la cita de l'any és amb la París-Roubaix, la carrera de les pedres, de les llambordes, del pavès, allà on reboten les bicis, on surten llagues als corredors, a les mans pel continu fregament amb el manillar, al cul de tant rebotar sobre la bici, a través de camins agrícoles, gairebé vies romanes, encara que construïdes al segle XIX, que si no s'han asfaltat és, precisament, per la màgia d'aquesta carrera. Benvinguts l''Infern del Nord', des del 1896 quan va guanyar un alemany anomenat Josef Fischer, que va treure 25 minuts al segon classificat. Des d'aleshores fins a aquest diumenge, cap compatriota seu s'havia imposat en aquesta prova centenària, la dels trams de pavès, que aquest any com en l'anterior tornaran al juliol al Tour. Triomf de John Degenkolb, el vencedor de la Milà-San Remo.

Dekenkolb és alguna cosa més que aquell velocista que es va presentar en l'alta societat guanyant cinc etapes a la Vuelta, ràpid a les metes, però amb un acceptable comportament, a l'estil d'Óscar Freire, quan la mitja muntanya s'interposa en el seu camí. Aquest diumenge s'ha convertit en el guanyador d'un 'monument' com la París-Roubaix, que ha elevat a escenaris d'obligada visita turístiques els passos empedrats del bosc d'Arenberg o el Carrefour de l'Arbre.

Ha sigut l'edició del 2015 la del comiat oficial de la competició en ruta de sir Bradley Wiggins, última carrera amb l'Sky. Li queda ara una espècie d'exhibició amb el seu equip de valors a Yorkshire per dedicar-se després de ple a la pista, al velòdrom, Rio de Janeiro i els Jocs Olímpics del 2016.

A Denkenkolb no el va parar ni el TGV, el pas del qual va obligar a tancar la barrera a 87 quilòmetres de l'arribada, amb una espectacular imatge. Ciclistes aturats i altres que burlaven el pas... fins i tot es van donar un cop amb la barrera. El reglament ciclista obliga a aturar-se quan es bloqueja un pas a nivell. Els ciclistes que han passat, si es roda en pilot, han d'aturar-se o baixar el ritme --tal com ha succeït camí de Roubaix-- fins que es reintegren els corredors perjudicats per la carretera bloquejada. Els fugats o els endarrerits no es veuen afectats. Passar per sota de la barrera suposa la desqualificació.

El pas a nivell

Aquest diumenge, a través de 253 quilòmetres, per carreteres locals, única possibilitat d'arribar als 27 trams empedrats, per a un total de 27 sectors, era inevitable no trobar-se amb passos a nivell; sis en total, i un d'ells va coincidir amb la sortida de l'estació, a baixa velocitat, d'un TGV.

Pitjor sort van tenir els corredors que el 2006 anaven a la caça de Fabian Cancellara, en la segona de les seves tres victòries. 'Espàrtac', absent aquest any per lesió, anava impulsat cap al seu triomf quan els seus perseguidors --Leif HostePeter van Petegem Vladimir Gustev-- es van trobar amb un pas a nivell tancat, que van superar per sota de les barreres. Van ser desqualificats, en l'edició en què Juan Antonio Flecha va arribar en quarta posició.

0 Comentaris
cargando