Birres solidàries

Tres cerveses artesanes per beure per una bona causa

  • Veïna, creada per l’entitat De Veí a Veí de Sant Antoni per finançar les accions que fan de recolzament a les persones vulnerables del barri

  • Ètika, sorgida de la col·laboració entre l’associació Ampans i Guineu per afavorir la inserció laboral de persones amb discapacitat intel·lectual

  • Attack the Krab!, una sèrie ideada per la botiga especialitzada 2D2Dspuma per finançar la investigació contra el càncer

Tres cerveses artesanes per beure per una bona causa
3
Es llegeix en minuts

No calen gaires excuses per beure una bona cervesa artesana, però si a sobre té un vessant solidari, la satisfacció és doble. Aquests són tres exemples de petites marques catalanes que s’han aliat amb entitats socials –o viceversa– per portar a terme edicions especials que tenen com a objectiu recaptar fons per a una causa que val la pena. I, a més, sense renunciar a la qualitat ni gastar-se ni un euro en màrqueting.

Veïna, l’essència de Sant Antoni

Veïna, l’essència de Sant AntoniLa cervesa sempre ha tingut un fort component local i és dels pocs productes de consum que continuen vinculant-se a un territori en concret. Però, en el cas de la Veïna, això és encara més evident. Es tracta d’una Indian Pale Ale (IPA) llançada per l’oenagé De Veí a Veí del barri de Sant Antoni de Barcelona, en col·laboració amb la botiga especialitzada Lambicus.

‘Newsletter’ Cata Mayor

Pau Arenós us explica cada setmana els secrets més ben guardats per disfrutar del bon menjar dins i fora de casa.

Suscríbete

L’objectiu no és cap altre que recaptar fons per a les accions de l’associació, molt centrada en l’ajuda directa a veïns vulnerables del barri, sobretot pel que fa a l’alimentació i als productes d’higiene.

Una IPA fresca i floral que, a més, es va elaborar de manera col·lectiva. Expliquen que, una vegada van tenir la idea, van reunir diferents voluntaris de l’associació per participar en un tast a cegues de diferents varietats de cervesa. De les opinions de tots va sorgir la Veïna, que s’elabora en una cerveseria artesanal belga (tot i que els hauria agradat que es fes a Sant Antoni mateix). Això sí, de moment només es pot trobar al barri, ja sigui en comerços de proximitat o bé a restaurants com El Racó de l’Agüir o a bars com la mítica Bodega d’en Rafel, entre d’altres. Ja han esgotat una primera tirada i estant a punt de fer-ne una segona.

Ètika, el gust de la inserció laboral

Ètika, el gust de la inserció laboral

Ampans és una entitat del Bages que treballa acompanyant i promovent la inserció laboral per a persones amb discapacitat intel·lectual, malaltia mental o en situació de vulnerabilitat. I la gastronomia és un bon vehicle per aconseguir-ho. Per això, elaboren els seus propis formatges amb la marca Formatges Muntanyola, així com els vins Urpina. Des del desembre passat compten, a més, amb la seva pròpia cervesa, en col·laboració amb la cerveseria artesanal Guineu.

Es tracta d’una American Pale Ale (APA), clara i elaborada amb cinc tipus de llúpol diferents, que ja ha esgotat la primera edició. Ara n’han llançat una segona, amb 3.000 ampolles. L’etiqueta sorgeix d’una il·lustració elaborada al taller l’Art de Viure, que organitza el centre ocupacional que tenen a Manresa i en què participen usuaris de l’entitat. El projecte, a més, va sorgir en plena pandèmia amb l’objectiu de teixir aliances dins del territori i sensibilitzar sobre la importància de la producció local i la responsabilitat social.

Attack the Krab!, en peu de guerra contra el càncer

Attack the Krab!, en peu de guerra contra el càncer

Notícies relacionades

2D2Dspuma és una de les botigues de referència per als cervesers barcelonins, fins i tot molt abans de l’esclat del fenomen artesà. A més de ser bar, distribuïdora, botiga ‘online’ i organitzar experiències entorn de la cervesa, les propietàries van pensar que encara tenien energia per crear la seva pròpia marca, Implika2, sobretot per diversió. I dins de les diferents varietats que ja han sortit a la llum es troba la sèrie Attack the Krab!, creada per recaptar fons contra el càncer sense renunciar a la qualitat ni a l’experimentació.

A finals del 2019 van treure la cinquena edició i, després de l’aturada obligada pel coronavirus, ja estan pensant en la sisena. En tot cas, sempre són estils diferents, elaborades en fàbriques diferents. I els fons aconseguits també varien de destí. Per exemple, la seva primera experiència va ser una Imperial Brown Ale amb coriandre i cardamom, i els beneficis van anar a parar al grup d’investigació del càncer d’ovaris del Vall d’Hebron Institut de Recerca. I la cinquena, una Berliner Weisse amb síndria i menta, elaborada conjuntament amb Althaia Artesana i El Racó d’en Cesc, per recolzar la investigació contra la leucèmia de l’Institut de Recerca Sant Pau. Ara la lluita segueix.

Am Able aconsegueix fons per investigar sobre l’autisme

Temes:

Gastronomia