la recepta de la meva vida

Els macarrons de l'àvia de Carles Tejedor

«Aquest plat m'emociona. La meva àvia guardava una mica de farciment i una mica de beixamel, bullia uns macarrons i ho barrejava tot»

Els macarrons de l'àvia de Carles Tejedor

JOAN PUIG

1
Es llegeix en minuts
Carles Tejedor (El Nacional, Lomo Alto i OilMotion)

INGREDIENTS

— 1 kg de carn magra de porc

— 1 pollastre de 2 quilos

— 500 g de carn de vedella

— 300 g de papada de porc

— 1 ceba mitjana

— 2 tomàquets

— 3 alls

— Oli d'oliva

— Sal

— 1 gotet de vi blanc

— 1 quilo de macarrons

— 1 litre de llet

— 50 g de farina

— 50 g de farina d'ametlla

torrada

— 50 g de mantega

— Nou moscada


PREPARACIÓ

PREPARACIÓ1. Posem el pollastre net amb un parell d'alls i un bon raig d'oli d'oliva a rostir a 180 graus uns 40-45 minuts.

2. Quan estigui daurat i, sobretot, sucós, el deixem refredar per poder-lo netejar.

3. A part, en una olla de ferro colat hi anem tirant un all i una bona cullerada d'oli per daurar la resta de la carn tallada a daus d'un centímetre més o menys. Recomano que es vagi daurant cada carn per separat sempre a la mateixa cassola sense netejar-la perquè ens quedi un suquet molt bo.

4. Una vegada daurada tota la carn a la mateixa olla, hi afegim la ceba tallada en juliana. Quan estigui tendra, hi afegim els tomàquets.

5. Ho daurem tot bé i hi afegim tota la carn ja rostida, fins i tot el pollastre net. Remenem bé, hi tirem un gotet de vi blanc i deixem que bulli uns 10 minuts perquè tot lligui bé.

6. Passem tota la carn per la picadora i rectifiquem de sal.

7. Escalfem la llet a part amb una mica de nou moscada ratllada perquè vagi aromatitzant.

8. En una altra olla, hi posem la mantega. Una vegada fosa, hi afegim la farina i la farina d'ametlla torrada, i hi anem tirant la llet calenta per fer la beixamel.

Notícies relacionades

9. Posem en una olla 3 litres d'aigua i 80 grams de sal. Quan comenci a bullir, hi tirem un quilo de macarrons. El primer 80% del temps de la cocció de la pasta es farà en aigua, però l'últim 20%, amb la barreja d'un litre de beixamel i un quilo del farciment dels canelons, tot ben barrejat.

10. Ho posem tot en una safata de forn, ho cobrim amb formatge emmental acabat de ratllar i ho posem dos minuts al forn per gratinar-ho.