radiografia al detall

Alcampo i Dani, els supermercats més barats per comprar

Un estudi de l'OCU assenyala dos establiments de Sánchez Romero a Madrid com els més cars d'Espanya, seguits per les cadenes Sorli Discau, Plus Fresc, Condis, Suma i Ulabox

Les ciutats on més barat es compra són Jerez de la Frontera, Terol, Zamora i Ciudad Real, i on resulta més car, Las Palmas de Gran Canària, Palma de Mallorca i Barcelona

compresasok

compresasok

3
Es llegeix en minuts
El Periodico

Una família espanyola pot estalviar una mitjana de 971 euros a l’any a la cistella de la compra depenent de l’establiment on compri, segons un estudi de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) sobre el cost de la cistella de la compra que ha recollit Europa Press.

L’hipermercat Alcampo de Coia a Vigo repeteix com l’establiment més barat d’Espanya dels supermercats visitats per l’OCU, mentre que per cadenes són Dani, Economy Cash, Tifer, Alcampo i Supeco les més assequiblesDos establiments de Sánchez Romero a Madrid també es mantenen com els més cars d’Espanya, seguits per les cadenes Sorli Discau, Plus Fresc, Condis, Suma i Ulabox.

Jerez de la Frontera, la més barata; Las Palmas de Gran Canària, la més cara

Segons l’OCU, les ciutats on més barat resulta comprar són Jerez de la Frontera, seguida per Terol, Zamora i Ciudad Real. Al contrari, Las Palmas de Gran Canària és la ciutat més cara, seguida per Palma de Mallorca i Barcelona.

Per comunitats autònomes, Castella i Lleó, Múrcia, Extremadura, Astúries, Galícia i Andalusia són les regions més barates per comprar, en tant que Catalunya, el País Basc, les Canàries i les Balears són les més cares.

143.313 preus analitzats a 1.062 establiments de 65 ciutats

L’informe ha analitzat un total de 143.313 preus de productes després de visitar 1.062 establiments repartits per 65 ciutats espanyoles, a més d’internet. L’estudi destaca que les possibilitats d’estalvi varien molt entre ciutats, depenent d’on es compri.

Així, l’estalvi màxim s’aconsegueix a Madrid i arriba als 3.226 euros, gràcies a la gran diversitat d’oferta comercial amb què compta la capital d’Espanya. Al contrari, Conca és la ciutat on resulta més complicat estalviar, ja que només hi ha 247 euros entre l’establiment més car i el més barat.

El Corte Inglés i Carrefour contenen els seus preus

D’altra banda, l’informe mostra que l’evolució de preus a les principals cadenes ha sigut dispar. Així, a la cistella OCU, tant Carrefour com les cadenes del grup El Corte Inglés han sigut les ensenyes que més esforços de contenció de preus han fet durant la pandèmia, mentre que les cadenes on més ha augmentat el cost han sigut Eroski Center, Supersol i Mercadona.

D’aquesta forma, a la cistella econòmica, la que recull els productes més barats i de marca blanca, hi ha una diversitat de comportaments més gran, ja que vuit cadenes han abaixat els preus, entre les quals destaquen Carrefour Market, Dia Maxi i Dia Market. No obstant, a la immensa majoria de les cadenes a escala nacional han apujat els preus, d’entre les quals destaquen les pujades d’Eroski Center i AhorraMas.

Es compra menys vegades però més quantitat

L’organització de consumidors ha advertit que l’impacte del coronavirus s’està percebent als supermercats, on es nota un canvi d’hàbits en els consumidors, que compren menys vegades, però més quantitat i adquireixen més productes que ara no consumin fora de la llar i molts més a través d’internet.

No obstant, ha assenyalat que la principal repercussió és a la pujada de preus, que se situa molt per sobre de l’IPC, que actualment està en termes negatius, i veu augmentat el seu impacte per la més que previsible reducció de la despesa de les famílies, com ja va passar el 2008.

Els aliments frescos pugen un 4% durant la pandèmia

Notícies relacionades

D’aquesta forma, l’estudi reflecteix que la cistella de la compra s’ha incrementat en un 2,8% respecte als preus recollits el 2019. Així, mostra que un 64% dels productes que componen la cistella han pujat de preu, entre les quals destaquen sobretot les dels productes frescos, que arriben al 4%, i on figuren especialment les fruites i verdures.

Els productes de marca de fabricant s’han incrementat de mitjana un 2%, davant els productes de marca blanca, que són els únics que en conjunt han baixat, un 0,3%.