ENTREVISTA EN COL·LABORACIÓ AMB BBVA

«La tendència en el sector del benestar és una aposta per la naturalitat»

DDUUEETT comercialitza mobiliari innovador per a spas, centres de bellesa i estètica, perruqueries...

El seu director financer i de màrqueting, Xavier Samsó, explica les línies de futur que volen seguir

duet

duet

3
Es llegeix en minuts
Víctor Fúser

¿El sector del benestar segueix a l’alça, fins i tot després del confinament? 

-Contràriament al que podria semblar, hi ha una tendència a l’alça en l’obertura de centres d’estètica, d’ungles, de perruqueries, d’ampliació de botigues de cadenes d’estètica o fisioteràpia, sí. Per això, era una necessitat optimitzar i racionalitzar costos i operacions per a tot aquest tipus de professional atès per distribuïdors multicartera. Aquests, al seu torn, recullen aquestes necessitats, ens les traslladen i junts busquem les millors solucions, per això el creixement és de dos grans dígits anuals. Nosaltres continuem creixent tal com teníem previst en el nostre pla. A DDUUEETT estem innovant de manera global, per això serem capaços d’establir i crear tendències noves, que ja estem posant en marxa. Innovar requereix apostar i renunciar a unes coses per tenir un posicionament clar al mercat. Només els que ho facin posant els seus valors com a filtre i bandera aconseguiran tenir èxit en aquests temps.

-¿Quines són les tendències dins d’aquest sector? 

-El confinament ha parat i ha alentit alguns negocis, i també n’ha posat en relleu d’altres. Aquest ha sigut el nostre cas. Les tendències van per apostar pel producte natural, per la transparència, per l’‘smart shopping’. La funcionalitat i el disseny són dos vectors forts de triomf. Funciona la transversalitat en el sentit de cooperació. Com la teoria d’Edwuard Bono, de ‘Los seis sombreros para pensar’: tenir fets, convertir-los en missatges emocionals, fer crítiques constructives, judicis positius, creativitat i control dels processos. A DDUUEETT implementem un pla ‘premium’ de recolzament de baix cap a dalt: recollim les necessitats del canal, les implementem en els millors fabricants i proveïm de productes i solucions els millors distribuïdors. El client no és tonto. El distribuïdor no és tonto. El fabricant no és tonto. Les tendències en aquest sector i en d’altres són solucions que diferencien i transformen el sector. L’exigència d’excel·lència és la nova realitat.

-¿De quina manera han afrontat el confinament i com afronten aquest estiu? 

-Hem treballat més que mai. Hem confirmat la solidesa del nostre pla estratègic. Tots teníem possibilitat de teletreballar ja abans del confinament. L’equip ha estat totalment alineat i s’han complert les previsions. D’altra banda, hem treballat molt estretament amb els nostres millors distribuïdors (DEC), per entendre una nova realitat, que ens ha fet canviar paradigmes i reforçar valors. Tenim un pla de creixement molt interessant, que se sosté amb un pla de tresoreria ambiciós. El préstec ICO ens ha ajudat a mantenir una projecció que no volem modificar. BBVA sempre ha cregut en el nostre projecte des del minut zero. Van validar des de la seva experiència financera i de viabilitat la nostra empresa, filosofia i elements d’èxit d’un negoci visionari.

¿Tenen alguna metodologia pròpia?

-DDUUEETT Way és una manera de fer molt internacional, una barreja de les millors cultures de negocis. Som pocs, però tots molt formats i especialitzats en les seves àrees. No creiem en les formacions ni en les habilitats generalistes. Ja no serveix ser bo en una àrea o disciplina. Has d’aprofundir-hi, analitzar-la, renovar-la, reinventar-la i evolucionar-la. Ser el millor no existeix com a concepte, o a DDUUEETT no ens serveix, però pretendre ser-ho, sí, perquè això ens encoratja i ens motiva a descobrir on és l’excel·lència cada vegada. Cooperació, segmentació, creativitat, finançament a mida, tot portat a terme de manera disruptiva. Personalitzar sent escalables. Aquest és el repte. La meta. El nostre interessant dia a dia.

Notícies relacionades

-¿Quins reptes tenen davant com a empresa?

-Molts de relacionats amb recursos humans, màrqueting, comunicació, innovació, reducció de l’empremta de carboni, responsabilitat social corporativa... i tots remant en la mateixa direcció. Volem convertir-nos en un pont de cooperació entre els millors fabricants i els millors distribuïdors, així com desenvolupar el DDUUEETT Lab: un projecte superemocionant, que és un observatori del canal d’estètica, de bellesa, spas, fisioterapeutes, perruqueries... Per recollir, així, necessitats, i d’una manera àgil i brillant transformar els productes actuals i un sector que ahir només era funcional i demà serà un propòsit que ajudarà treballadors, distribuïdors, fabricants, canals i societat civil a ser part d’una transformació en alguna cosa que semblava impossible.

Temes:

BBVA