Enquesta anual
El transport públic de Barcelona millora nota el 2022
Els viatgers posen un 8,04 als autobusos de TMB i un 7,85 al metro
El metro i els busos de Barcelona han millorat a ulls dels passatgers. L’estudi de percepció del client que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) elabora cada any plasma que la qualificació que els viatgers van posar als dos serveis públics va pujar el 2022 respecte a l’any anterior: els busos van escalar a 8,04 punts sobre 10 i el metro, a 7,85.
Tant una nota com l'altra no són les més altes de la sèrie des del 2010, però sí que creixen lleugerament respecte al 2021. Els autobusos de TMB obtenen un parell de dècimes més que fa dos anys i el metro esgarrapa una dècima respecte al 2021. En tot cas, les puntuacions «mantenen la tendència alta dels últims anys», assegura TMB.
El metro i el bus s'acosten a les millores puntuacions que els passatgers els han atorgat en els últims dos anys. Les millors apreciacions tant en un mitjà de transport com en l’altre a Barcelona es van aconseguir el 2020, un any en què la irrupció de la covid va enfonsar el passatge arran del confinament. La recuperació de l’afluència ha sigut gradual i, tot i que ja està a prop d’equipar-se, continua una mica per sota dels registres de finals del 2019 en el transport públic de la ciutat, on continua sent obligatori tapar-se nas i boca amb mascareta. Nombrosos passatgers –sobretot, amb metro– incompleixen l’exigència.
Notícies relacionadesTMB afegeix que també rep bona valoració a l’índex ISC, que s’elabora a partir de les opinions sobre l’oferta, la fiabilitat, el confort, la informació, la seguretat, l’accessibilitat i l’atenció rebuda. En aquest apartat, «s’hi registren valors que estan entre els dos més alts des de l’inici de la sèrie, el 2007», indica la companyia. Als busos, els aspectes més elogiats són la neteja, l’accessibilitat i la informació al client; al metro, la rapidesa en el servei.
La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha opinat que els resultats «mostren un alt nivell de satisfacció i confiança dels usuaris que es manté des de fa anys». La companyia cobreix el 60% dels viatges amb transport públic a Barcelona i l’àrea metropolitana.
- Salut pública Els metges avisen de l’expansió de la tinya entre els joves
-
- Al metatars Què és el neuroma de Morton, la malaltia que pateix Letizia: símptomes i causes
- Una història de superació "L’addicció va agafar les regnes de la meva vida"
- Camí de les urnes El PNB agita territori ‘abertzale’ en el seu intent d’evitar el sorpasso de Bildu
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Jubilació La Seguretat Social avisa: jubilar-se als 63 pot comportar penalitzacions
- Ruta Viatge al passat iber
- FIRA Berga treu les tendències de moda al carrer demà
- patrimoni Un mirador privilegiat de Manresa amb història