Enquesta anual

El transport públic de Barcelona millora nota el 2022

  • Els viatgers posen un 8,04 als autobusos de TMB i un 7,85 al metro

El transport públic de Barcelona millora nota el 2022

JORDI COTRINA

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El metro i els busos de Barcelona han millorat a ulls dels passatgers. L’estudi de percepció del client que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) elabora cada any plasma que la qualificació que els viatgers van posar als dos serveis públics va pujar el 2022 respecte a l’any anterior: els busos van escalar a 8,04 punts sobre 10 i el metro, a 7,85.

Tant una nota com l'altra no són les més altes de la sèrie des del 2010, però sí que creixen lleugerament respecte al 2021. Els autobusos de TMB obtenen un parell de dècimes més que fa dos anys i el metro esgarrapa una dècima respecte al 2021. En tot cas, les puntuacions «mantenen la tendència alta dels últims anys», assegura TMB.

El metro i el bus s'acosten a les millores puntuacions que els passatgers els han atorgat en els últims dos anys. Les millors apreciacions tant en un mitjà de transport com en l’altre a Barcelona es van aconseguir el 2020, un any en què la irrupció de la covid va enfonsar el passatge arran del confinament. La recuperació de l’afluència ha sigut gradual i, tot i que ja està a prop d’equipar-se, continua una mica per sota dels registres de finals del 2019 en el transport públic de la ciutat, on continua sent obligatori tapar-se nas i boca amb mascareta. Nombrosos passatgers –sobretot, amb metro– incompleixen l’exigència.

Notícies relacionades

TMB afegeix que també rep bona valoració a l’índex ISC, que s’elabora a partir de les opinions sobre l’oferta, la fiabilitat, el confort, la informació, la seguretat, l’accessibilitat i l’atenció rebuda. En aquest apartat, «s’hi registren valors que estan entre els dos més alts des de l’inici de la sèrie, el 2007», indica la companyia. Als busos, els aspectes més elogiats són la neteja, l’accessibilitat i la informació al client; al metro, la rapidesa en el servei.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha opinat que els resultats «mostren un alt nivell de satisfacció i confiança dels usuaris que es manté des de fa anys». La companyia cobreix el 60% dels viatges amb transport públic a Barcelona i l’àrea metropolitana.