Augment de la sinistralitat

Batlle demana que la seguretat viària sigui ensenyament obligatori a les escoles

  • El tinent de Seguretat de Barcelona crida els motoristes a extremar precaucions i avisa que la xifra de 23 accidents mortals el 2022 és «desoladora i inacceptable»

Batlle demana que la seguretat viària sigui ensenyament obligatori a les escoles
1
Es llegeix en minuts
ACN

El tinent d’alcalde de Seguretat de l’Ajuntament de Barcelona, Albert Batlle, ha apostat perquè l’educació viària sigui obligatòria en etapa escolar. En el Fòrum de Seguretat Viària celebrat al CaixaForum, el regidor ha destacat que, durant el 2022, s’han produït 2.000 sinistres menys que l’any passat a Barcelona i s’han reduït un 18% els ferits greus. Tanmateix, va recordar que 23 persones han mort en accidents de trànsit, 16 de les quals eren motoristes.

«És una xifra desoladora i inacceptable», ha conclòs Batlle. Per la seva banda, el RACC ha identificat la sostenibilitat, l’ús de l’espai públic i la seguretat viària com els tres reptes de la moto i ha apostat per formar, informar, regular i millorar la convivència.

Batlle ha destacat que Barcelona té un compromís amb la seguretat viària «perquè cap persona perdi la vida o resulti ferida greu». En aquesta línia ha remarcat que és necessari incrementar els esforços en la millora de la formació viària i de la seguretat dels motoristes. «La motocicleta és i ha de ser una solució eficaç, eficient i responsable de la mobilitat», ha apuntat Batlle, que ha fet una crida perquè els conductors de vehicles de dues rodes extremin les precaucions i utilitzin tots els elements de protecció.

El risc de l’alcohol

El tinent de l’alcaldia també va exposar la preocupació davant la presència de l’alcohol en els sinistres de trànsit. Va destacar l’augment en un 16,6% dels positius en els controls d’alcoholèmia realitzats per la Guàrdia Urbana respecte al 2021.

Notícies relacionades

Per la seva banda, el president del RACC, Josep Mateu, va considerar que «cal reflexionar sobre la importància real de les motos a Barcelona». En aquesta línia, ha destacat que es tracta d’un mitjà de transport que ofereix avantatges davant d’altres, especialment el cotxe privat, ja que ocupa menys espai públic, és econòmic, flexible i presenta un procés d’electrificació més senzill.

Mateu ha remarcat que és necessària informació, formació, regulació i fomentar la convivència. Ha indicat que «una mobilitat diversa no ha de voler dir més accidents». En l’última dècada, a Barcelona les motos han suposat un 6% dels desplaçaments però han tingut el 36% dels accidents.