Transport col·lectiu

Uber tindrà places pròpies per aparcar a l’aeroport del Prat malgrat que ja no explota llicències VTC

La companyia pretén que els taxis que treballen amb la seva ‘app’ agafin el passatge en aquestes 44 places del pàrquing de la infraestructura. Els taxistes, que aquest dijous tornen a manifestar-se a Barcelona, asseguren que no és legal que els companys que operen amb l’empresa esperin allà els seus clients

zentauroepp41119760 el prat de llobregat 29 11 2017 huelga de taxis parrillas va171129094913

zentauroepp41119760 el prat de llobregat 29 11 2017 huelga de taxis parrillas va171129094913 / ALBERT BERTRAN

2
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Cop d’efecte d’Uber el dia abans que els taxistes metropolitans de Barcelona surtin una vegada més al carrer contra la multinacional que acumula tres intents, de moment sense excessiu èxit, de guanyar terreny en el mercat del transport col·lectiu a la capital catalana. L’empresa ha anunciat aquest dimecres que ha guanyat un concurs públic convocat per Aena (l’adjudicació es va produir a principis de novembre del 2021) per poder disposar de 116 places d’aparcament en diferents aeroports espanyols per poder recollir els seus clients dels seus vehicles de lloguer amb conductor. En el cas del Prat tindran 44 llocs i estaran disponibles en les pròximes setmanes, però hi ha un peculiar problema: Uber fa tres anys que no té VTC a la ciutat, així que hauria d’operar amb els pocs taxis que tenen l’‘app’ activada.

Notícies relacionades

A través d’un comunicat, la multinacional informa que també han aconseguit aparcaments a Madrid (36 places) i Màlaga (36) per un període de dos anys, prorrogable a un tercer. La mateixa nota assenyala que es tracta d’un «contracte licitat per Aena per facilitar nous espais d’aparcament per a vehicles VTC en aeroports». Malgrat això, i en conversa amb aquest diari, un portaveu d’Uber assegura que la seva intenció és que els seus taxis recullin el seu passatge en aquestes places, i no en la parada exterior, tenint en compte que ja no disposen de VTC, perquè les van retirar després del decret aprovat pel Govern el 2019, que limitava sobre manera la llibertat de maniobres d’aquestes llicències. El portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, assegura que els taxistes estan obligats a utilitzar la parada habilitada pel mateix aeroport a l’exterior i avança que qualsevol company que utilitzi aquestes places «serà multats pels Mossos».

Marxa lenta

L’anunci d’Uber, aquest dimecres, d’un contracte que van guanyar al novembre arriba 24 hores abans que el sector del taxi surti al carrer, precisament contra aquesta companyia, que va presentar una denúncia contra Élite Taxi i Taxi Project 2.0 que ha derivat en l’obertura d’un expedient sancionador per suposat boicot. Els taxistes es concentraran dijous al carrer de Tarragona i iniciaran una marxa lenta a les 10.30 hores. La ruta, amb destí final al Parlament, serà la següent: Gran Via, Balmes, Pelayo, Fontanella, Via Laietana, Marquès Argentera i zona d’Arc de Triomf, on deixaran els taxis aparcats.

Temes:

Uber Taxis