INFRAESTRUCTURES

El Govern destina 37,6 milions a la unió del tramvia per la Diagonal

L’obra ja es pot licitar i està previst que els treballs comencin la tardor d’aquest mateix any

BARCELONA 24 01 2019  Barcelona Trambaix o tranvia por la Diagonal  En la foto a su paso por la Pca  Maria cristina  FOTO de RICARD CUGAT

BARCELONA 24 01 2019 Barcelona Trambaix o tranvia por la Diagonal En la foto a su paso por la Pca Maria cristina FOTO de RICARD CUGAT / RICARD CUGAT

2
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Gairebé en el xiulet final, l’endemà d’anunciar-se el nou acord per formar Govern a Catalunya, la Generalitat ha aprovat destinar 37,6 milions d’euros a la unió del tramvia per la Diagonal. Aquest import permetrà avançar en els treballs previstos entre Glòries i Verdaguer, a l’altura del carrer de Girona, és a dir, començar a licitar l’obra i passar de les idees als fets després de dues dècades de debat sobre aquesta infraestructura.

Amb aquesta aprovació, l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) podrà treure a concurs el projecte després que el 21 d’abril ratifiqués el conveni amb l’Ajuntament de Barcelona per a l’execució de les obres, que està previst que comencin la tardor del 2021. Dels 37,6 milions aprovats, 32,6 són per a infraestructura i sistemes i 4,9 es destinaran al material mòbil. Aquest primer tram, que generarà les noves parades de Monumental, Sicília i Verdaguer, tindrà una longitud d’1,8 quilòmetres, i si res ho evita, les màquines podran començar a obrir camí la tardor d’aquest 2021.

«Pas endavant»

Notícies relacionades

Damià Calvet, conseller de Territori i Sostenibilitat, ha assegurat que es tracta d’«un gran pas endavant en l’aposta pel transport públic a l’Àrea Metropolitana de Barcelona» i ha afegit que el tramvia és un «còmplice imprescindible en la lluita contra el canvi climàtic». El Govern sempre va dir que aprovaria el projecte que sortís del ple municipal de la capital catalana. I així ha sigut, malgrat que el grup de Junts, amb Xavier Trias al capdavant en el passat (amb CiU) i ara amb Elsa Artadi, sempre s’han mostrat contraris a la unió tramviària i han apostat per la línia de bus elèctric D30 que creuï tota la Diagonal.

Les obres de la primera fase duraran una mica menys de dos anys, temps en què es preveu que es treballi en el projecte de la unió entre Verdaguer i Francesc Macià, de manera que quan s’acabi aquest tram es pugui començar amb el que quedaria pendent per poder connectar el Trambaix amb el Trambesòs. Per la seva banda, el consistori ja va aprovar setmanes enrere el projecte d’urbanització de l’avinguda, és a dir, tot el que no és obra ferroviària que competeix a l’ATM. Són 34,8 milions d’euros i un total de 77.120 metres quadrats. A aquest pressupost s’hi han de sumar 21,4 milions d’euros més per a la millora urbanística de l’àmbit Castillejos-Badajoz, que inclou un intercanviador davant el Museu del Disseny.

Temes:

Tramvia