Recuperació econòmica

Barcelona torna a Rússia a buscar turistes ‘premium’

  • Turisme de Barcelona encapçala la primera missió presencial a Moscou i Sant Petersburg per reactivar el sector

  • L’objectiu és consolidar el visitant de «qualitat» i explorar nous segments com els viatges d’empresa o negocis

Barcelona torna a Rússia a buscar turistes ‘premium’
2
Es llegeix en minuts

Turisme de Barcelona se’n va de viatge a Moscou i Sant Petersburg per potenciar dos sectors estratègics bàsics com són els visitants ‘premium’ i el turisme de negocis. Barcelona es converteix, així, en la primera ciutat espanyola en portar a terme una missió presencial post-Covid, per reunir-se amb el seu homòleg rus, Welcome Moscou, i mirar de reactivar un sector que, durant la pandèmia, ha perdut el 90% de la facturació.

«Per fi comencem a veure la llum al final del túnel», ha afirmat aquest dijous el president de Turisme de Barcelona, Eduard Torres, que ha assegurat que té «esperances posades en el procés de vacunació avançat i el certificat verd digital». «Volem comunicar que Barcelona és una ciutat molt segura per als turistes russos, que tenen moltes ganes de viatjar com testifiquen els motors de cerca internacional», ha descrit.

Barcelona vol apostar per un turisme més compromès, sostenible i corresponsable amb la convivència i el civisme. «La gestió del sector no ha de ser passiva, sinó que hem de decidir a quines vetes de mercat ens dirigim», ha afirmat el regidor de Turisme i Indústries Creatives del consistori, Xavier Marcé. 

Turista de qualitat

En aquest sentit, un dels objectius de la missió a Rússia és atraure un visitant de qualitat, respectuós amb la destinació turística, que mostri interès per la cultura, la gastronomia i el territori dels entorns de Barcelona. I el visitant rus encaixa amb aquestes característiques, per això Turisme de Barcelona persegueix incrementar la seva presència en un 10% en els pròxims dos anys.

Catalunya és la primera destinació del turista rus de tot Espanya. A Barcelona ocupava la novena posició, amb 195.450 visites el 2019 (el 2,1% de la quota de mercat). «Es tracta de viatgers amb cert poder adquisitiu, que se senten atrets pel caràcter mediterrani; tenen una gran inquietud cultural i no els espanta desplaçar-se la Costa Brava o al Penedès o al Priorat per fer enoturisme», ha dit la directora general de Turisme de Barcelona, Marian Muro.

«També tenen una part important del seu oci en el ‘shopping’, els agrada el nostre clima i les terrasses i les activitats a l’aire lliure; veuen en el Barça un element molt cridaner i identitari, i busquen una gastronomia autòctona, amb productes autèntics, artesanals i originals», continua la directora. 

Durant l’estada a Barcelona, el turista rus gasta uns 446,56 euros per persona, per sobre de la mitjana d’altres visitants, que se situa en els 345,49 euros (sense comptar allotjament i transport). A més, la mitjana de la despesa durant tot el viatge arriba als 1.164,38 euros, amb una pernoctació d’entre dues i tres nits.

Viatges de negocis

La visita russa està motivada bàsicament per l’oci (el 78,4%) i només el 19,8% es produeix per motius professionals. Per aquesta raó, Turisme de Barcelona també vol iniciar una ofensiva per impulsar el mercat dels viatges de negocis, convencions i esdeveniments.

Notícies relacionades

En aquest sentit, durant la missió a Rússia, la delegació de Barcelona s’entrevistarà no només amb agents especialitzats en turisme ‘premium’ de Moscou i Sant Petersburg, sinó que també es reunirà amb professionals especialitzats en esdeveniments i convencions de grans empreses corporatives, per mostrar la ciutat com una destinació atractiva per a empresaris i organismes russos.

Aquesta primera missió de promoció turística presencial a Rússia tindrà lloc el dia 12 d’abril, però no serà l’única. Després d’aquesta acció la seguiran d’altres a França, la Gran Bretanya i els Estats Units.

Temes:

Rússia Turisme