TRANSPORT PÚBLIC

Un ascensor unirà per fi els barris de Vallcarca i el Putxet

Comencen les obres per connectar el vestíbul del metro amb el carrer i salvar així el desnivell entre els dos veïnats

Un ascensor unirà per fi els barris de Vallcarca i el Putxet
1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Les escales mecàniques i els ascensors faciliten la vida a les persones amb la mobilitat reduïda, però poden convertir-se també en un pont entre carrers i barris que, per la gràcia de l’orografia, viuen gairebé d’esquena malgrat estar enganxats. És el cas de Vallcarca, el barri més muntanyós de Gràcia, conegut pel seu pont, el seu interminable pla urbanístic i, en el passat, per la Caseta Blanca, enderrocada en temps de l’alcalde Xavier Trias. Allà a dalt, a la frontera amb el Putxet i el Farró, el que succeeix a l’avinguda de la República Argentina i el que succeeix a l’avinguda de Vallcarca són dos mons paral·lels que amb prou feines es toquen. En menys d’un any, o aquesta és la previsió, ho faran una mica més gràcies a la instal·lació d’un elevador que permetrà connectar les dues artèries (i els dos barris) amb el vestíbul de la parada de metro de la línia 3 i, el que és gairebé més important, unir-les entre si salvant el desnivell sense esforços.

Notícies relacionades

L’obra va a càrrec del Departament de Territori i Sostenibilitat i començarà aquest dimarts. Serà, de fet, la segona fase de l’adaptació d’aquesta estació del suburbà barceloní, ja que el 2018 ja es va procedir a remodelar el vestíbul per permetre la instal·lació de dos ascensors que comuniquen amb les andanes, així com l’eliminació de diferents esglaons per generar rampes que faciliten la circulació dels viatgers. Allò va tenir un cost d’1,7 milions d’euros. I els treballs iniciats aquesta setmana, que haurien d’estar acabats en 10 mesos, pujaran 1,1 milions més, sufragats pel fons europeu de desenvolupament regional. D’aquesta manera, el nou elevador tindrà tres parades: una al vestíbul i dues més a sengles avingudes.

En el dia d’avui, 146 de les 159 estacions en servei a la xarxa de metro de la capital catalana estan ja adaptades, cosa que suposa un 92% del total, una de les xifres més elevades d’Europa. A més de Vallcarca, també s’està treballant per millorar les parades de Plaça Espanya i de Maragall. Les altres 10 estan en fase de redacció de projecte.