Accident a l’Eixample

Mor un conductor de patinet al xocar amb un taxi a Barcelona

  • El sinistre es va produir a la confluència entre Ausiàs March i el passeig de Sant Joan

1
Es llegeix en minuts

Un jove de 24 anys que conduïa un patinet elèctric ha mort després de tenir un accident amb un taxi a l’Eixample de Barcelona. El sinistre es va produir a les 21.00 hores de divendres a l’encreuament del carrer Ausiàs March amb el passeig Sant Joan. És la segona víctima mortal en accident de trànsit a la ciutat des de començament d’any.

El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) va traslladar el jove a un hospital, on va morir a conseqüència de ferides greus. La Guàrdia Urbana s’ha fet càrrec de la investigació dels fets. L’ajuntament ha lamentat la mort del jove i ha transmès el condol a la família. El consistori ha reiterat el seu compromís de continuar treballant per reduir les víctimes en accidents de trànsit.

El setembre passat, un altre conductor de patinet va morir al xocar contra una furgoneta, també a l’Eixample de Barcelona.

Ús a l’alça

Notícies relacionades

El patinet, o per extensió, els vehicles de mobilitat personal (VMP), van guanyant terreny a la gran Barcelona. Segons un estudi de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), entre el 2017 i el 2019, l’aposta per aquest transport es va multiplicar per quatre, dels 10.000 moviments diaris als 40.000. Aquesta és la mitjana diària, però l’enquesta de mobilitat en dia feiner estima que prop de 118.000 persones són usuàries habituals o ocasionals del patinet. El problema, afirma l’informe, és que encara hi ha massa confusió normativa.

Barcelona va ser pionera amb la regulació del patinet al modificar l’ordenança de circulació el maig del 2017. Els denominats vehicles de mobilitat personal (VMP) van passar a tenir estatus propi amb cinc categories i una sèrie de limitacions. Des del 2 de gener ja hi ha una decret estatal que posa límit a aquest tipus d’artefactes. A la capital catalana li tocarà adaptar-se en alguns detalls, com la velocitat o el tipus de vies per les quals poden o no poden circular. La novetat enxampa la nostra ciutat amb la guàrdia alta, amb un intens treball de la Guàrdia Urbana en matèria de sancions que en aquest 2021 anirà a més.