LA MOBILITAT

Collboni defensa l'urbanisme tàctic: «És una bona decisió. Seguirem en aquesta direcció»

El primer tinent d'alcalde afirma que la mobilitat suscita «debat» però no «crisi» en el govern de Colau

Firma un acord amb patronals i sindicats per reduir el cabal de cotxes a BCN en hores punta

zentauroepp55272881 grafcat2448  barcelona  espa a   05 10 2020   el primer teni201005170505

zentauroepp55272881 grafcat2448 barcelona espa a 05 10 2020 el primer teni201005170505 / Alejandro Garcia

3
Es llegeix en minuts
Toni Sust

El tinent d’alcalde de Promoció Econòmica, Jaume Collboni, ha firmat aquest dilluns un acord amb representants de patronals i sindicats per tal de treballar conjuntament per aconseguir una flexibilitat laboral que permeti, entre altres objectius, combatre el fenomen que el gruix dels desplaçaments d’entrada i sortida de Barcelona per motius de treball tinguin lloc en les mateixes franges, generant col·lapses en les hores punta. 

I de passada, Collboni ha aprofitat la cita per defensar l’urbanisme tàctic i assegurar que els socis del govern d’Ada Colau, Barcelona en Comú i el PSC, mantenen el seu suport a les mesures, que han suscitat un intens debat al carrer. El socialista ha aclarit que també dins el govern hi ha hagut un debat al respecte, i ha  remarcat: «Seguirem en la mateixa direcció».

A l’obrir la trobada, Collboni ha al·ludit a la interlocució entre els socis del govern de la ciutat sobre la qüestió: «Com deia, és un debat viu i que continuarà, perquè no és tema fàcil de resoldre. És un debat que també tenim dins del govern municipal. Tenim un debat, no una crisi. En un govern de coalició hi ha posicions diferents sobre els temes. Però estem convençuts que les mesures que s’han de prendre per reduir les emissions de CO2 no tenen marxa enrere. I també estem molt convençuts que les actuacions que hem fet en l’espai públic a favor de l’economia de la ciutat, com és el creixement i desenvolupament de les terrasses, fins a 3.000 terrasses noves, 3.000 empreses que han pogut subsistir, ha sigut una bona decisió i seguirem en aquesta direcció». Collboni es referia a les taules guanyades a la calçada en detriment del cotxe.

El tinent d’alcalde ha afegit: «No hi ha crisi. Hi ha debat, un debat que ens ha de portar a la capacitat de diàleg i acord. Com aquest pacte de mobilitat laboral». L’urbanisme tàctic ha tingut més promotors per part dels comuns que del PSC, en tant que el cap visible de la presa de decisions en urbanisme és la tinenta d’alcalde Janet Sanz.

Discrepàncies en el mandat anterior

L’acord amb els sindicats i la patronal ha sigut subscrit per Collboni, el president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, que ha explicitat el seu desacord amb l’urbanisme tàctic; el president de PIMEC, Josep González; el secretari general de CCOO, Javier Pacheco, i el seu homòleg a la UGT, Camil Ros, en presència de la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, i la comissionada de Promoció de l’ocupació, Raquel Gil. Alarcón és una de les regidores més respectades del govern de Barcelona i considerada una de les representants del consistori amb més coneixements tècnics.

Collboni ha evitat així distanciar-se dels comuns, amb qui manté una relació correcta des que va començar el mandat, quan el recolzament de Manuel Valls va fer possible que Barcelona en Comú i el PSC aconseguissin sumar els vots necessaris per governar. Així van reeditar el pacte de govern que ja van mantenir durant un any i mig en el mandat anterior, del maig del 2016 al novembre del 2017, quan Colau va fer fora els socialistes per recolzar l’aplicació de l’article 155 a Catalunya. Des d’aleshores fins a les municipals del 2019, els dos grups van mantenir un enfrontament constant i intens.

Notícies relacionades

El PSC va acusar Colau de veure’s obligada a fer retallades per la mala planificació pressupostària. L’alcaldessa ho negava sempre i parlava de reprogramacions. El conflicte es va tancar sense que quedés gaire clar qui tenia raó. En el mandat actual, per curar-se en salut, els dos socis van acordar mantenir un marge de discrepància, per exemple, en qüestions associades al procés independentista.

Tot això no evita que entre les files dels socialistes susciti recel el poder que atresora la tinenta d’alcalde d’Urbanisme. En el mandat anterior, la tasca d’intentar plantar cara a Janet Sanz li va tocar al llavors regidor del PSC Daniel Mòdol, que era responsable d’arquitectura, i que va fracassar rotundament en l’intent.