TRANSPORT PÚBLIC

Rodalies, afectada aquest cap de setmana i el pròxim per les obres a Sants

Adif programa talls als túnels de Plaça Catalunya i Passeig de Gràcia

zentauroepp31096483 barcelona 17 09 2015 estacion de renfe barcelona sants para 190726092253

zentauroepp31096483 barcelona 17 09 2015 estacion de renfe barcelona sants para 190726092253

2
Es llegeix en minuts
Europa Press

Aquest cap de setmana i el que ve la circulació dels trens de Rodalies es veu afectada per talls als túnels de Plaça Catalunya i Passeig de Gràcia de Barcelona, a causa de les obres de reconfiguració de les vies al’estació de Sants. Els títols de transport de Rodalies són vàlids mentre durin les afectacions per fer transbords a les estacions de Metro de Barcelona, informa Renfe.

Per completar la primera fase de les obres, que configuraran la nova capçalera nord a Sants, Adif ha programat un tall al túnel de Plaça Catalunya, aquest cap de setmana, i un altre al de Passeig de Gràcia, el del 29 d’agost.

Aquest cap de setmana es veu modificat el recorregut de les línies R1, R2 Sud, R3, R4 i R12; mentre que el cap de setmana que ve patiran afectacions les línies R2 Sud, R2 Nord, R3, R11, R13, R14, R15, R16 i R17. Durant el primer cap de setmana, els trens de l’R1 inicien i finalitzen el seu recorregut a l’estació de Plaça Catalunya; l’R2 Sud ho fa a la de Sants, i l’R3 limitarà el seu recorregut entre Sant Andreu Arenal i Puigcerdà (Girona).

Recorregut modificat 

Els dies 22 i 23 d’agost també es modifica el recorregut de les línies R4 i R12, que es desvien peltúnel de Passeig de Gràcia i El Clot-Aragó, i no paren a les estacions de Plaça de Catalunya, Arc de Triomf, Sagrera, Sant Andreu Arenal i Torre Baró.

El cap de setmana del 29 d’agost la línia de Rodalies R2 Sud començarà i acabarà a Sants durant el cap de setmana, i l’R2 Nord circularà parant a Plaça Catalunya, sense parada a Arc de Triomf i reprenent el seu trajecte habitual a l’estació d’El Clot-Aragó.

Els dies 29 i 30 d’agost l’R3 limitarà el seu recorregut entre Sant Andreu Arenal i Puigcerdà; els trens regionals de l’R11 tindran com a origen i final l’estació de Barcelona Estació de França, i les línies R13, R14, R15, R16 i R17 ho faran a Sants, sense parar a les estacions de Passeig de Gràcia i Estació de França.

Obres a Sants

L’estació de Sants s’està remodelant per adaptar l’esquema de vies d’estacionament d’ample convencional de l’estació, amb l’objectiu de disposar de quatre vies per a la parada dels trens que accedeixen a la terminal, per cada un dels dos túnels d’accés, segons va explicar Adif.

Aquest projecte, conegut com a 4+4, permetrà optimitzar i flexibilitzar la capacitat de la infraestructura i de l’explotació al nucli central de la xarxa ferroviària de Barcelona, amb una inversió superior als 8,9 milions d’euros.

La primera fase de les obres per al nou esquema de vies a Sants consisteix a donar de baixa la via 9 de l’estació, a la capçalera nord, i instal·lar-hi un topall. Així mateix, a la capçalera nord, s’eliminen 13 desviacions ferroviàries, es renova la via en una longitud de 2.000 metres, es desplacen 350 metres de vies fins a la seva posició definitiva, es munten 17 noves desviacions, i s’adapten la catenària i les instal·lacions de seguretat a la futura configuració.

Notícies relacionades

La majoria de la primera fase dels treballs es concentrarà en els dos últims caps de setmana d’agost, amb l’execució de les obres consistents en el muntatge, proves i posada en servei de 13 desviacions, tant a nivell de via com de catenària i instal·lacions de seguretat.

Una vegada finalitzades aquestes obres i fetes les verificacions, quedarà operativa la configuració definitiva de la capçalera nord, tant en el costat del túnel de Plaça de Catalunya com en el de Passeig de Gràcia.