FITXATGE POLÈMIC

Colau defensa el fitxatge de l'exdirector creatiu de Carmena

L'oposició denuncia que se li pagués per un encàrrec i se'l contractés després

El govern nega que Martínez Padilla cobrés 17.000 euros només per un cartell

zentauroepp53529427 barcelona200525184057

zentauroepp53529427 barcelona200525184057

2
Es llegeix en minuts
Toni Sust

El govern d’Ada Colau sempre va mantenir una connexió pròxima amb el de Manuela Carmena quan era alcaldessa de Madrid. Colau va mostrar sovint el seu afecte per la seva homòloga i sembla compartir els seus gustos. 

Potser la seva habitual comunió està darrere del fitxatge pel consistori barceloní d’Ignacio Martínez Padilla, director creatiu de l’Ajuntament de Madrid amb Carmena i ara director creatiu de comunicació de l’Ajuntament de Barcelona com a càrrec eventual. Treballa a les ordres de la responsable màxima d’aquest àmbit al consistori, Águeda Bañón.

El fitxatge ha generat queixes de l’oposició municipal, en concret dels grups de Junts per Catalunya i ERC, que no entenen per què a Martínez Padilla se li va fer un encàrrec d’assessorament pel qual va percebre 17.000 euros per ser posteriorment contractat com a càrrec eventual amb un salari de 68.027 euros. Els dos grups preguntaran per això en el ple municipal que se celebrarà divendres.

«És un professional de primer nivell, de reconeguda trajectòria. Estic contenta que Nacho Martínez Padilla hagi acceptat la feina i s’hagi incorporat per posar ànima a la comunicació en el moment actual», va declarar ahir Ada Colau a TV-3. L’alcaldessa va recordar que no es necessitava concurs per a l’encàrrec ni per al fitxatge, i que tots els grups compten amb càrrecs eventuals.

El cartell de la polèmica

Un cartell ha encès les xarxes, perquè a Twitter diversos perfils han denunciat la situació. Es tracta d’una imatge que porta el títol ‘Barcelona te molt poder’, l’elegit per a una campanya del consistori sobre la sortida de la capital catalana de la crisi sanitària, jugant amb la cançó de Peret. Segons aquests perfils, els 17.000 euros inicials es van pagar pel cartell. Bañón ho nega. 

Notícies relacionades

Explica que, d’entrada, es va fer un encàrrec a Martínez Padilla sobre la comunicació municipal durant el confinament, que ha inclòs diversos aspectes, i remarca que el cartell no l’ha fet ell, malgrat que sí que és el pare de la idea de reciclar la cançó de Peret, cosa per a la qual es va negociar amb la família de l’intèrpret. Bañón agrega que no va ser fins que la col·laboració ja s’havia iniciat que es va decidir contractar-lo de forma estable. I recalca que el que és fals és que el cartell costés aquests 17.000 euros: «És una ‘fake new’». 

«Poc ètic»

El regidor d’ERC Jordi Coronas va qualificar ahir de «poc ètic» que s’acumulés la contractació inicial amb el fitxatge com a eventual. El grup municipal de Junts per Catalunya, que ha sigut més contundent en la crítica al fitxatge de Martínez Padilla, va emetre diumenge un comunicat en el qual es preguntava quins són els motius de la contractació de Martínez Padilla i instava el Govern a explicar per què no va elegir al seu lloc un professional «de la ciutat de Barcelona o que hi tingui alguna relació». I va demanar l’expedient d’aquesta contractació.