'CAMINEM JUNTS'

Els comerciants de Sant Antoni impulsen una campanya per incentivar la compra local

Alerten que el 80% dels seus negocis no són essencials i no han pogut obrir durant dos mesos

santantoniok

santantoniok

2
Es llegeix en minuts
Europa Press

Més de 100 comerciants del barri de Sant Antoni de Barcelona, que formen part de la plataforma Sant Antoni Vigila, han impulsat la campanya ‘Caminem junts’ per fomentar la compra als comerços locals després de vuit setmanes tancats a causa de l’estat d’alarma pel coronavirus.

La portaveu dels comerciants de Sant Antoni Vigila, Lidia Núñez, ha declarat aquest dissabte que han iniciat aquest dijous la campanya «amb moltes ganes i il·lusió», animant tots els comerciants i clients a tornar a obrir i comprar, i afirma que han estat molt actius durant el confinament donant suport al comerç local.

La iniciativa més destacada és el repartiment de 10.000 euros entre tots els comerciants a través de vals de descompte d’un euro en la compra que es faci, tot i que cada comerç l’aplicarà com prefereixi, i no descarten seguir amb la proposta si funciona, una vegada acabin de distribuir tots els vals i s’acabi la campanya.

«No ens queda cap més remei que ser optimistes»

Durant les setmanes de l’estat d’alarma i el confinament, els comerços essencials del barri han continuat donant servei amb les condicions de seguretat recomanades, però alerten que el 80% dels comerços no són essencials i han estat tancats.

Quan han pogut obrir amb cita prèvia, a partir d’aquesta setmana, Núñez ha dit que han notat l’empatia dels veïns, que dilluns ja s’acostaven a comprar, però ha lamentat que «hi ha comerciants que tenen molta por» per si han de tancar definitivament.

Tot i així, assegura que estan molt animats i que continuaran fent activitats per animar els veïns i els mateixos comerciants: «No ens queda cap més remei que ser optimistes», i ha destacat que entre tots van fer una comanda de 6.000 mascaretes, 1.000 litres de gel hidroalcohòlic, 3.500 guants i 234 pantalles de protecció per obrir amb seguretat.

Nova web amb directori de botigues

La campanya es complementa amb la creació d’una nova web com a directori de comerciants (www.comproalbarri.com), que compta amb promocions i descomptes, un apartat d’activitats de cultura popular, un dedicat a l’oenagé Veí a veí i un altre sobre el vincle d’història entre els comerciants i el barri.

Núñez ha destacat la rebuda que ha tingut la pàgina web, que es va estrenar fa una setmana i que en dos dies va tenir 700 visites, i ha posat de relleu la creació de vídeos que han anat fent per interpel·lar els veïns a comprar al barri i per anunciar l’obertura.

A mesura que s’ampliï el desconfinament, l’objectiu és obrir la campanya a la restauració i l’hostaleria, ja que «aquest sector també està penalitzat durant l’any per l’increment de la taxa de les terrasses, els costos de seguretat, el tancament de diversos mesos i l’obertura amb nul·la capacitat per generar uns beneficis mínims».

Petició de més ajuts per sostenir el sector

Notícies relacionades

Els comerciants reclamen a les administracions més ajuts per sostenir el sector i lamenten «els ingressos nuls per a un comerç molt castigat» per la competència dels centres comercials i les plataformes digitals que els dificulta poder mantenir el negoci.

«Hem vist els carrers buits i les persianes abaixades. ¿Oi que no volem això? Volem que els carrers estiguin vius, i, si no hi ha petit comerç, això es mor», ha afirmat la portaveu.