TRANSPORT PÚBLIC

Barcelona reclamarà fins a 15 milions als responsables de la T-Mobilitat

La tinenta d'alcalde de Mobilitat de l'ajuntament, Janet Sanz, atribueix el retard a «la mala gestió d'alguns operadors»

zentauroepp50538428 metro191023181842

zentauroepp50538428 metro191023181842 / ANGEL GARCIA

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Hores després de la presentació dels nous títols de transport, la tinenta d’alcalde de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, va avançar que el consistori reclamarà entre 10 i 15 milions d’euros a les empreses gestores de la futura T-Mobilitat. L’estrena d’aquesta targeta, després de molts anys de retard, serà l’1 de gener del 2021. L’Autoritat Metropolitana del Transport (ATM) ha refusat facilitar més informació sobre això.

Sanz, en el programa ‘Bàsics’ (Betevé), també va lamentar que aquesta targeta unipersonal encara no hagi entrat en funcionament després d’anys d’estudis per la «mala gestió d’alguns operadors».

Notícies relacionades

Respecte a les crítiques rebudes per les noves tarifes i, sobretot, per la desaparició de la T-10, Sanz ha remarcat que l’increment entre la targeta multipersonal amb 10 viatges i la nova T-Casual és de «cèntims». Targetes com la nova T-Usual –que relleva a la T50/30 amb viatges il·limitats i amb una rebaixa de preu– beneficia els usuaris habituals del transport públic, va assegurar. En la mateixa línia, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, també ha defensat aquest matí les noves tarifes. En declaracions a Catalunya Ràdio,Calvet ha afirmat que la T-Usual hauria de ser el «títol estrella».

La T-10, va afegir Sanz, beneficiava principalment els turistes. «Un turista que ve a la ciutat utilitza el transport públic dos dies i es beneficia de la T-10. Això té poc sentit», va afegir.