solidaritat

Arbres amb ànima per Nadal

El passeig de Gràcia presenta els exemplars de Nadal creats per 14 botigues per subhastar-los amb finalitats benèfiques

Tots s'exposen a l'aparador del Majestic fins al 3 de desembre

arbol

arbol

3
Es llegeix en minuts
Patricia Castán

Les subhastes benèfiques són una pràctica habitual des de fa molts anys en països com els Estats Units, on són una eficaç eina perquè els que tenen més es mullin econòmicament en benefici dels que tenen menys o de bones causes necessitades de suport monetari per a la investigació o la divulgació. A Barcelona no són freqüents, però la singular iniciativa Solidarity Xmas Tree fa tres anys que es va convertir en una trobada social de gran èxit, a costa d’entrellaçar comerços de l’eix d’or de la capital catalana, el passeig de Gràcia, amb conegudes oenagés, més l’atractiu ingredient del Nadal com a excusa. Avui dimecres s’han presentat 14 arbres únics, que tots els barcelonins podran veure als aparadors de l’Hotel Majestic i que el 3 de desembre es convertiran en diners –i combustible– per a la Fundación Pequeño Deseo i la Fundació Pasqual Maragall. 

El tema que impulsa Togetherplus (projecte fundat per Bettina Farreras) des del principi, es forja durant mesos perquè els equips creatius d’algunes de les millors botigues del passeig de Gràcia inventin arbres personals que donin per a la subhasta i acabin adornant les llars dels qui més licitin. Aquest any l’alineació inclou un gran exemplar de gairebé tres metres dissenyat per Hermès, que a més decorarà el vestíbul principal del Majestic, així com creacions d’Alfons & Damián, Brunello Cucinelli, Cartier, Castañer, Chopard, La Perla, Lladró, Loewe, Luzio, Natura Bissé, Rabat, Santa Eulalia i Zé García Atelier.

Més participació

Luis Sans, president de l’Associació del Passeig de Gràcia de Barcelona, recorda que la primera vegada va ser una mica complicat que les grans marques entenguessin el concepte, però que ara ja han de limitar el nombre d’arbres –perquè puguin ser exposats i vistos des del carrer, i per l’agilitat de la subhasta– davant del gran interès que desperta el muntatge. «Els participants estan molt integrats en la subhasta i interessats en les bones causes, i a més és un acte molt ben organitzat i amb grans resultats», explica l’empresari, creador de la proposta que va ser més cotitzada en les dues edicions anteriors, que es van arribar a vendre els arbres per 5.000 euros. Sans remarca que cada arbre, tot i que alguns no tinguin elements vegetals, conté un important regal collita de l’empresa que el presenta, habitualment un val de compra per al seu establiment. 

Notícies relacionades

Però els avets nadalencs no són l’única via de recaptar fons per a les dues fundacions, que vetllen per complir els desitjos de nens malalts i per ajudar la investigació sobre l’alzheimer, respectivament. També serà solidari bona part del tiquet del sopar i la gala del dia 3 (amb més de 300 assistents), igual que les paperetes (a 50 euros) per accedir a un sorteig de desenes de regals que firmes del passeig cedeixen solidàriament, així com diverses donacions d’empreses i particulars.

Versions úniques

Cada operador participant decideix el seu criteri estètic i la utilització de logos o icones pripis per al disseny. De les versions més tradicionals (només un parell són literalment un avet) a les avantguardistes o conceptuals. Així, segons avancen alguns participants, els arbres d’aquest any estan fets amb fusta, metall, blondes..., fins i tot n’hi ha un amb forma de vestit, encara que tots es coronin amb regals i elements més o menys nadalencs. Es podran veure a partir de mitja tarda als aparadors de l’hotel i a través de la web d’aquest diari (www.elperiodico.com). 

Sorteig d’una nit al Majestic per als lectors que triïn el millor arbre

Els lectors d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA tenen aquest any l’oportunitat de triar l’arbre de Nadal que considerin més maco –el central està fora de concurs– dels que se subhastaran el 3 de desembre. El dia de la subhasta se sortejarà entre tots els que hagin participat en la promoció una nit d’hotel amb esmorzar al Majestic, de gran luxe.

Temes:

Nadal Comerç