ESTUDI DE MERCABARNA

El súper s'emporta el 65% de les vendes de peix

Malgrat les xifres de l'informe, el canal més ben valorat pel comprador és la peixateria tradicional

Consumir sushi i congelar el producte com a prevenció contra l'anisakis són dues tendències a l'alta

zentauroepp45329573 barcelona  barcelon s  04 10 2018    onbarcelona     para un191019192821

zentauroepp45329573 barcelona barcelon s 04 10 2018 onbarcelona para un191019192821 / DANNY CAMINAL

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Lapeixateria tradicional és el canal més ben valorat pels consumidors, però a l’hora de fer la compra aquests es dirigeixen al supermercat. Així ho indica l’estudi ‘Indicadors de compra i consum de productes del mar’ encarregat per Mercabarna. La paradoxa que mostren les dades s’explica pels actuals ritmes i modes de vida, que provoquen que la gent premiï la conveniència, la proximitat, la rapidesa i els horaris a l’hora d’omplir la nevera. Segons l’informe, el 65% dels consumidors es proveeix al supermercat mentre que un 32% continua acudint a les peixateries ubicades a peu de carrer i als mercats municipals, i només un 3% opta per la compra ‘online’.

L’estudi indica, a més, que el transvasament de públic cap a les grans superfícies s’ha accelerat en els últims tres anys. Les raons d’aquests canvis d’hàbits estan directament relacionades amb el mode de vida, molt enfeinat, segons el parer dels enquestats. Per això, el 52% justifica la compra al supermercat pel fet de poder adquirir tots els queviures al mateix establiment; el preu és el motiu que addueix el 35%, la proximitat i l’amplitudd’horaris, 32 i 28% respectivament, són les altres dues raons per abandonar la peixateria tradicional en favor de les grans superfícies. 

Lluç, salmó i bacallà 

Malgrat les xifres, el canal més ben valorat és el comerç a peu de carrer que, amb un 8,52, s’emporta la millor puntuació seguit de les botigues ubicades als mercats municipals (un 8,38). La satisfacció entre els clients de supermercat i els que advoquen per la compra ‘online’ és d’un 8,18 per als primers i un 8,01 per als segons. Tot i que el fet de treure bona nota no treu que els usuaris dels comerços tradicionals no reclamin millores en aquests, com horaris més amplis (32%), netejar el peix segons les necessitats de cada un (23%) i acceptar encàrrecs telefònics i ‘online’ (17%).

Notícies relacionades

Altres dades que maneja l’estudi són que el 63% dels enquestats menja peix 2,4 vegades per setmana i que aquests han augmentat en un 22% la seva ingesta, sobretot de lluç, salmó i bacallà. Al contrari, el 19% afirma menjar menys productes del mar ja sigui pel preu o per evitar preparar-los a casa.

I el 45% dels consumidors preguntats afirma menjar sushi una vegada per setmana, tendència a l’alça juntament amb la preferència per comprar producte fresc, 82%, per després congelar-lo, gairebé la meitat dels que opten per aquesta tècnica afirmen que és com a prevenció contra el paràsit anisakis. 

Temes:

Consum Mercats