MILLORES AL SUBSÒL

TMB aplaudeix el dispositiu contra els carteristes al metro

Rosa Alarcón assegura que els dispositius conjunts de Mossos i Policia Nacional "són el camí a seguir"

La regidora del PSC celebra que el suburbà hagi finalitzat les obres d'estiu "en temps i forma"

zentauroepp49585270 barcelona 27 03 2019  despliegue mossos por estaciones de me190902140927

zentauroepp49585270 barcelona 27 03 2019 despliegue mossos por estaciones de me190902140927 / ANGEL GARCIA

2
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel

Sol dir-se que el curs polític a Barcelona comença després de les festes de la Mercè. Però l’entrada al setembre marca la barrera psicològica de les vacances, i tot i que el consistori encara funciona a mig gas, la ciutat ja recupera bona part de la seva frenètica activitat. És simptomàtic i al·legòric que la primera regidora a parlar en aquest nova temporada municipal hagi sigut la responsable de Mobilitat, Rosa Alarcón, que porta una de les carteres més apassionants i que alhora més desgast deixen en la persona que la dirigeix. No només assumeix TMB i les constants batalles laborals (l’any que ve toca començar a negociar el nou conveni), sinó que també presideix l’Institut Metropolità del Taxi. Els dos últims titulars, Mercedes Vidal i Eduard Ràmia, no van repetir mandat. El cas és que la regidora del PSC ha fet balanç de les obres estivals al metro. Tot segons el previst "en temps i forma", incloent-hi el dispositiu policial contra els carteristes, "el camí que s’havia de seguir".

Sobre la seguretat al subsòl, la regidora ha lloatl’operació duta a terme la setmana passada pels Mossos d’Esquadra i Policia Nacional, que va acabar amb prop de 40 detinguts. "Aquest és el camí a seguir, i més enllà d’aquest dispositiu, que va ser molt mediàtic, cada dia ens arriben notícies de detencions de carteristes a la xarxa", ha explicat, i ha agraït i aplaudit la tasca del personal de seguretat contractat per la mateixa empresa pública de transports.

 Menys vibracions

Notícies relacionades

Quant a les obres, el subsòl metropolità, perquè els treballs han afectat tambél’Hospitalet i Santa Coloma de Gramenet, ha recuperat la normalitat aquest dilluns a les cinc de la matinada. Les línies 1 i 2 ja es van reobrir dissabte passat, i ara ha sigut l’L5 la que ha tornat a funcionar entre Can Vidalet i Collblanc. Les actuacions a la línia 1 han sigut les més intenses en la història recent de l’empresa, tal com ha recordat Alarcón, ja que s’han renovat completament prop de nou quilòmetres lineals de via, incloent-hi la senyalització. "Ara els viatgers notaran menys vibracions entre el Clot i Fondo i, a més, els nous trens que anem adquirint s’adaptaran millor a la infraestructura", ha assenyalat la regidora socialista, principiant en el ple municipal tot i que acumula més de 20 anys d’experiència en la política local, amb diferents càrrecs en els consistoris de Barcelona i l’Hospitalet.

Alarcón ha agraït "la paciència" dels viatgers en aquests dos mesos d’obres en què, com passa cada estiu, s’han aprofitat les setmanes en què la mobilitat baixa de manera substancial pelfinal de les escoles i les vacances. Al seu costat, al vestíbul de l’intercanviador de La Sagrera, ha comparegut el director general d’Infraestructures de Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, Xavier Flores. En nom del Govern ha demanat "disculpes" a totes aquelles persones que han vist alterada la seva rutina de transport i ha assegurat que s’han intentat acomodar els millors serveis de transport alternatiu possibles. En la memòria, les primeres setmanes en què el bus llançadora no cobria el tram sencer tallat de l’L1. Les queixes van portar TMB a rectificar a finals de juliol.