prova pilot

Torre Baró puja amb èxit en el seu nou bus amb reserva

El sistema permet sol·licitar el viatge amb temps via telefònica o a través d'una aplicació

El servei, que uneix les parts alta i baixa del barri, suma més de 22.000 usuaris en sis mesos

zentauroepp49585567 barcelona  27 8 2019  bus autobus torre baro a demanda  el b190827200509

zentauroepp49585567 barcelona 27 8 2019 bus autobus torre baro a demanda el b190827200509

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Un total de 22.792 passatgers en 16.000 serveis i 20.968 quilòmetres recorreguts. Aquests són els números del primer mig any de funcionament de l’autobús sota demanda de Torre Baró, El Meu Bus, que l’Ajuntament de Barcelona va posar en marxa el mes de gener per satisfer la reiterada reclamaciód’unir la part alta del barri amb la part baixa, on són els serveis bàsics i el transport. 

Uns números més que "satisfactoris" que es llegeixen de forma molt "positiva" i que "superen les expectatives inicials" d’aquesta prova pilot de transport, segons el parer de la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón. Els resultats són tan bons, que l’ajuntament es planteja "estendre el servei a altres barris de la ciutat" abans que acabin els dos anys previstos d’assaig. ¿Quins? Alarcón no vol revelar-los però seran barris de muntanya i aquests només es troben en els districtes de Nou Barris, Horta-Guinardó i Sarrià-Sant Gervasi. 

Orografia complicada

"Els usuaris s’han acostumat molt ràpidament al servei, l’estan utilitzant i l’estan utilitzant molt", assegura Alarcón. Una cosa que no hauria de sorprendre en una zona amb una orografia més que complicada i que durant tota la vida ha estat reclamant atenció municipal. I reivindicant transport. ¿Qui no recorda l’acció de Manuel Vital? El veí en qüestió va segrestar el 1978 un autobús de la línia 47 per demostrar que, en contra del que assegurava el consistori, circular amb gran vehicle per la part alta del barri sí que era possible. 

Així que qualsevol servei que eviti el desnivell, important, de Torre Baró és benvingut. De fet, les dades d’origen i destinació d’El Meu Bus confirmen que la majoria dels viatges els usuaris els han realitzat de dalt a baix, és a dir, per desplaçar-se a equipaments i serveis de primera necessitat, com escoles, centres de salut, comerços i transbords en el transport públic que connecta amb la resta de ciutat, tots ubicats en la cota menys elevada de la barriada.  De manera que les xifres corroboren el que els veïns ja sabien: la necessitat d’un autobús que unís la part alta i baixa de Torre Baró. 

500.000 euros de cost 

Notícies relacionades

Tot i que el comentari d’Alarcón s’entén si es coneix el funcionament d’aquest particular servei: és necessari fer una reserva abans. La petició de transport pot dur-se a terme a través d’una aplicació –ja hi ha 530 persones registrades sobre una població de 2.893 habitants– o a través d’un telèfon gratuït. I si bé el trajecte pot sol·licitar-se en qualsevol moment, es recomana fer-ho amb prou antelació a l’hora de recollida per garantir el bon funcionament del servei. Hi ha 28 parades fixes i el vehicle utilitzat, un de sol, és un minibús. 

El projecte El Meu Bus s’ha realitzat amb una inversió de 380.000 euros i té un cost anual estimat de 500.000 euros, tot assumit a través del Pla de Barris. I tot també sense substituir les línies regulars de transport públic que ja operen en el barri