ELECCIONS MUNICIPALS 2019

La CUP comença la campanya plantant la 'marca Barcelona'

Els anticapitalistes es queden a la porta de l'acte convocat pels empresaris de Barcelona Global

La candidatura d'Anna Saliente lluita per l'electorat independentista a l'esquerra de Colau

zentauroepp47633770 pla mig de la cap de llista de la cup a les eleccions munici190509141149

zentauroepp47633770 pla mig de la cap de llista de la cup a les eleccions munici190509141149 / Nazaret Romero

1
Es llegeix en minuts
Helena López

La CUP Capgirem Barcelona ha iniciat aquest dijous la campanya electoral plantant –plantant cara, des del seu punt de vista– a l’associació empresarial Barcelona Global. La candidata Anna Saliente va acudir a primera hora a la cita dels empresaris al teatre Romea, però s’ha quedat a la porta, on ha explicat als periodistes que la seva formació ha optat per no entrar al considerar que Barcelona Global "és un agent clar en la creació de la marca Barcelona, responsable de la situació d’emergència social que viu la ciutat."

Els anticapitalistes han llançat també a primera hora d’aquest dijous el seu vídeo de campanya, titulat 'I tu, què decideixes?’ inspirat en la pel·lícula ‘Minority Report’, la narradora del qual és una dona racialitzada, en una altra declaració d’intencions de la candidatura encapçalada per Anna Saliente, que assegura no tenir apriorismes sobre possibles pactes amb ERC o amb els comunsERCcomuns; més pròxims als comuns en qüestions socials, i als republicans en qüestions nacionals (segons l’últim CIS estan pràcticament empatats).

Aquesta suposada equidistància ha tensat durant tot el mandat la relació entre els comuns i la CUP, dos partits ‘a priori’ afins, ja que tots dos parteixen dels moviments socials. Cada vegada que els anticapitalistes criticaven les mesures als seus ulls massa liberals de Colau –vegeu la polèmica gestió de la vaga del metro–, els comuns retreien als anticapitalistes "ser la crossa de la dreta catalana al Parlament".

Dissoldre Turisme de Barcelona

Notícies relacionades

Saliente es presenta a aquests comicis amb el lema ‘A pas ferm’ i amb un programa que resumeixen en vuit punts, encapçalats per "apostar clarament pel decreixement turístic", amb una moratòria de nous hotels a tota la ciutat, introduint noves taxes al turisme i dissolent el consorci Turisme de Barcelona. Remarquen també la "sobirania residencial davant de la greu situació de la vivenda", expropiant els pisos buits dels bancs. Mesures similars a les dels comuns, però amb un caràcter marcadament més antisistema. Entre les prioritats marcades pels anticapitalistes destaca també "aturar les batudes als venedors ambulants" i municipalitzar els serveis públics: l’aigua, l’energia, el tramvia i els serveis d’atenció a les persones.

Més enllà de la capital catalana, la campanya global de la candidatura municipalista es presenta amb el lema 'Atreveix-te, és el primer pas per alliberar-nos’ reivindicant-se com l’opció veritablement independentista i apel·lant a l’esperit de l’1 d’octubre.