Per reduir la sinistralitat

Colau vol que la velocitat màxima a tres de cada quatre carrers sigui de 30 km/h

Aquesta mesura suposa ampliar del 50% al 75% les vies de la ciutat amb aquesta limitació

zentauroepp40588285 barcelona 18 10 2017  pol tica   se al de trafico de peligro181101130953

zentauroepp40588285 barcelona 18 10 2017 pol tica se al de trafico de peligro181101130953 / ALVARO MONGE

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’alcaldessa i candidata de Barcelona en Comú a la reelecció, Ada Colau, ha proposat ampliar del 50% al 75% els carrers de la ciutat amb una velocitat màxima limitada a 30 km/hora per reduir el nombre i la gravetat dels accidents de trànsit i millorar la convivència entre vianants i vehicles.

L’alcaldable dels comuns ha manifestat la voluntat d’ampliar la limitació a 30 km/hora a vies intermèdies i en concret, ha citat els carrers Diputació, Bruc, Creu Coberta, Gran de Gràcia i Torres i Bages.

Colau ha situat la reducció de la velocitat, que a Barcelona és d’una mitjana de 22 km/hora, com a tema clau de les propostes electorals en l’àmbit de la mobilitat, que ha presentat avui en un acte a la plaça d’Eivissa del barri d’Horta junt amb el regidor Eloi Badia.

La candidata a la reelecció com a alcaldessa ha assenyalat que tant la Guàrdia Urbana com els estudis d’experts assenyalen la velocitat com a factor clau dels accidents i de la seva gravetat a la ciutat.

"Ciutat de vianants"

Ada Colau ha apel·lat a "no normalitzar" els accidents de trànsit perquè "són evitables", i ha recordat que el 2018 a la ciutat de Barcelona van ser més de 9.000, amb 12.000 ferits, 238 de greus, i 21 de morts.

Notícies relacionades

En l’acte, Colau ha afirmat que "Barcelona ha de ser una ciutat de vianants" i ha assegurat que la capital catalana és ja "envejada a Europa perquè el 30% dels desplaçaments es fan a peu".

"Volem que caminar a Barcelona sigui un plaer, sense fum, sense soroll, amb ombra i, sobretot, amb seguretat", ha remarcat Colau, que s’ha referit també a altres mesures urbanístiques per combatre la contaminació que afectaran la mobilitat, com la de convertir en eixos verds un de cada tres carrers del districte de l’Eixample.