Trànsit aeri

El Govern espanyol preveu un estiu complicat a l'aeroport de Barcelona

Està previst un increment del 5% del nombre de controladors

vvargas34571781 el prat de llobregat  baix llobregat  04 07 2016    econom a170531202156

vvargas34571781 el prat de llobregat baix llobregat 04 07 2016 econom a170531202156 / DANNY CAMINAL

2
Es llegeix en minuts
Europa Press

El Govern pronostica que l’estiu a l’Aeroport Josep Tarradellas-el Prat pot tornar a ser "complicat", però que les administracions estaran preparades per respondre "millor" davant de possibles "contingències" després d’adoptar les mesures recomanades a l’informe d’Eurocontrol que va sol·licitar el Ministeri de Foment a finals de l’any passat.

Amb aquesta finalitat, el secretari d’Estat d’Infraestructures, Pedro Saura, i el conseller de Territori de la Generalitat, Damià Calvet, s’han reunit aquest dilluns per coordinar-se i afrontar l’augment d’operacions del 5% previst per a aquest estiu a l’Aeroport de Barcelona-el Prat.

Han indicat que s’estan aplicant mesures a curt termini per millorar la logística  en la infraestructura i absorbir l’increment esperat de trànsit, després de l’estudi d’Eurocontrol en el qual s’ha analitzat les causes dels retards i les cancel·lacions a l’Aeroport de Barcelona durant l’estiu passat.

Prevenció

Saura ha exemplificat que s’estan impulsant sistemes més eficients per gestionar els canvis bruscos de meteorologia i per a una millor comunicació entre l’aeroport i la resta de companyies, a més que s’ha llançant una nova oferta d’ocupació de controladors i que s’augmentarà en un 5% el número dels que treballen al Prat durant aquest estiu.

"No s’han de llançar campanes al vol, però hi estem treballant", ha ressaltat Saura i ha assegurat que es disposarà d’instruments més adequats per respondre millor al creixement del trànsit i als problemes de l’any passat.

També ha afirmat que AENA ha de millorar la seva comunicació amb tots els actors implicats en la gestió de l’Aeroport de Barcelona, tant d’Enaire com de les mateixes companyies que hi operen, i ha asseverat que ja s’està treballant en això.

Calvet ha advocat perquè hi hagi  anticipació, coordinació i comunicació contínua per encarar el creixement de trànsit i les contingències que es preveuen: "Hem d’estar a punt".

Segona reunió

Aquesta ha sigut la segona reunió del Comitè de Coordinació Aeroportuària de Catalunya, que va celebrar la primera trobada a finals de novembre de l’any passat, i Calvet ha aplaudit que s’hagi fet en un lapse de temps "relativament curt".

El conseller ha considerat que el marc de col·laboració d’aquest òrgan és l’"òptim" per aplicar mesures a curt termini i plantejar reflexions a mitjà i llarg termini per a la infraestructura.

Retards l’estiu del 2018 

Saura ha afirmat que l’estudi d’Eurocontrol ha conclòs que l’origen dels retards registrats durant l’estiu passat provenen d’un percentatge "molt significatiu" de condicions estructurals europees, i que un altre resulta de la situació aeroportuària espanyola i de Barcelona.

"No és llançar pilotes fora", ha defensat el secretari d’Estat d’Infraestructures i ha remarcat que en el que correspon a la situació nacional s’està treballant per resoldre'ho.

Notícies relacionades

El secretari d’Estat d’Infraestructuras ha rebutjat que s’esperi "cap nuvolot concret" per a aquest estiu, però que es preparen per a possibles eventualitats i ha remarcat que per això s’ha de ser transparent i prudent.

Calvet ha coincidit amb Saura que els problemes de l’Aeroport de Barcelona durant l’estiu passat s’emmarquen en un context europeu, però que s’han de solucionar perquè es tracta d’una infraestructura estratègica per a l’economia i el país i que està "en números verds" amb increments de passatgers i operacions.