Polèmica regulació

Competència renya Colau per la norma de lloguer de motos i bicis de Barcelona

Considera que "tanca l'entrada al mercat als potencials nous operadors i limita el creixement dels que ja operen"

zentauroepp45991110 combo bicis181122182452

zentauroepp45991110 combo bicis181122182452

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Autoritat Catalana de la Competència  (ACCO) considera que la regulació dels serveis de lloguer de bicis i motos aprovada inicialment per l’Ajuntament de Barcelona és "restrictiva de la competència i discriminatòria".

La regulació dels serveis de lloguer de bicicletes i motos proposa un nombre màxim de llicències per dur a terme aquesta activitat, una restricció quantitativa que, segons l’ACCO, és la més rellevant en termes de competència perquè "tanca l’entrada al mercat als potencials nous operadors i limita el creixement dels que ja operen".

A més, l’ACCO diu que la quantitat que suposadament es fixaria seria de 2.650 llicències de bicicletes que, sumades a les 6.000 bicicletes del Bicing, superen lleugerament la demanda estimada de 8.500 bicicletes. 

D’aquesta manera, segons l’ACCO, "sembla que només es deixa un marge mínim per atendre un eventual creixement futur d’aquesta demanda i la competència per la mateixa es veuria significativament reduïda".

No obstant, l’ACCO "és conscient que l’espai públic és finit i que eventualment podria ser necessària algun tipus de regulació que limités la seva ocupació, a semblança del que passa amb l’ús de les voreres de les ciutats per establir terrasses o quioscos o l’ocupació del domini maritimoterrestre per a la instal·lació de xiringuitos de platja". 

"Sistema de llicències obert"

L’Autoritat Catalana de la Competència proposa que "la regulació sigui proporcionada i generi la mínima distorsió en termes de competència" i que, en comptes de ‘numerus clausus’, s’implanti "un sistema de llicències obert i flexible que permeti en cadascun dels operadors anar ampliant el nombre de llicències en funció del grau d’eficiència en l’ocupació de l’espai públic del conjunt dels seus vehicles".

Notícies relacionades

També veu aquesta regulació "discriminatòria" perquè "és parcial" i només s’aplica a activitats de lloguer de bicis o 'bikesharing' i de motos o 'motosharing' i, en canvi, no a altres sistemes de transport, com el cotxe compartit o el patinet compartit, ni tampoc als altres sistemes –no compartits– de transport. 

A més, considera que l’actuació regulatòria de l’Ajuntament de Barcelona "planteja riscos per mantenir la necessària neutralitat competitiva del mercat, ja que l’ajuntament es torna regulador d’un sector en el qual és, alhora, operador econòmic a través del Bicing". 

Temes:

Bicicletes Motos