OBRES PÚBLIQUES

Barcelona invertirà 10 milions d'euros perquè les ones no saltin el dic del Port Olímpic

L'ajuntament intervindrà en la barana del port i crearà una barrera submergida amb blocs de pedra de 40 tones

unnamed

unnamed

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Les onades dels temporals de llevant salten amb massa facilitat per sobre del dic del Port Olímpic de Barcelona. Per solucionar aquest problema, l’Ajuntament de Barcelona invertirà 10,63 milions d’euros en actuacions en el mateix dic i en les esculleres submergides, que han patit desperfectes durant els temporals dels últims anys que n’havien limitat l’efectivitat. 

La inversió ha sigut aprovada aquesta setmana en la comissió de govern de l’Ajuntament però les obres no començaran fins a la primera meitat del 2019 i duraran dos anys, ja que s’han de fer durant els períodes de bona mar, o sigui, la primavera i l’estiu. La intervenció era una de les mesures incloses en el pla estratègic del Port Olímpic que l’Ajuntament de Barcelona va presentar el mes de febrer passat, dos anys després de rebre el traspàs de la gestió de la instal·lació.

Els temporals de llevant dels últims anys han provocat erosió en el talús sobre el qual s’eleven els dics submergits, situats a uns 60 metres del port, i n’han perjudicat l’estabilitat. L’escullera submergida consta d’un dic format per blocs de 4 a 6 tones, que comença als 12 metres de profunditat i actualment arriba fins als 4 metres per sota del nivell del mar. Aquest dic es reforçarà amb grans blocs de 40 tones que formaran una barrera de 20 metres d’ample sobre el dic inferior, a 1,4 metres per sota de la superfície.

Notícies relacionades

En el dic s’hi construirà una peça de reforç (botaones) de formigó armat que coincideixi amb l’aresta superior del dic actual, però amb un perfil que frenarà el rebot de les ones, i per això, segons l’ajuntament, "la intervenció tindrá uns impactes visuals i estètics baixos".

El port, en l’horitzó del 2022

El Pla Director Estratègic del Port Olímpic aspirava a recuperar l’"ús veïnal" i augmentar la integració a la ciutat del port, amb "una aposta clara pels usos nàutics i la divulgació del mar"; l’esport i la divulgació per davant del lleure nocturn i el turisme. El projecte preveu transformar el port amb l’horitzó del 2022 per habilitar 48.000 metres quadrats d’espai d’ús públic, el doble que en l’actualitat, amb mesures com la pacificació de l’espigó de la Marina, l’eliminació de les rampes d’accés rodat o una nova rambla al moll de Gregal.  Preveu transformar el port per habilitar-hi més de 48.000 m2d’espai d’ús públic, més del doble que ara. Algunes de les millores destacades són la pacificació de l’espigó de Marina, l’eliminació de les rampes d’accés rodat i una nova rambla al moll de Gregal. La inversió pública total serà de 39 milions d’euros, que s’autofinançaran amb la gestió dels ingressos de la comercialització d’amarratges i locals.