Conflicte amb un sector

L'Ajuntament de Barcelona negocia amb els camioners però continuarà multant fins dimarts

El consistori ha ampliat l'àrea que els permet circular per la B-10 i espera arribar a un acord

zentauroepp45995392 bertran vall hebron181123102321

zentauroepp45995392 bertran vall hebron181123102321

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El gerent adjunt de Mobilitat i Infraestructures del’Ajuntament de BarcelonaManuel Valdés, ha assegurat aquest divendres, que debaten amb transportistes a través de dues meses de negociació, la possibilitat de flexibilitzar les condicions per a circular per vies que ara estan prohibides pels camions d’alt tonatge, i s’ha mostrat convençut que arribaran a un acord després de la protesta d’aquest matí a les rondes.

Valdés ha recordat en declaracions als mitjans que des de fa anys la circulació de tràilers està limitada en vies de la ciutat com ara les rondes, i que estan treballant per flexibilitzar la normativa que en restringeix la circulació a la Ronda Litoral (B-10), una cosa en la qual ja han avançat.

Ha detallat que la setmana passada ja van ampliar l’àmbit territorial que sí que permet la circulació d’aquests vehicles pesats a la B-10 –abans era des de Montgat fins a Castelldefels i ara és de Mataró al Garraf– i van incloure, en les excepcions, que hi poden circular els vehicles buits quan tornen del seu transport.

Una moratòria

A més, aquest mateix dijous van promoure una moratòria perquè aquests vehicles no siguin sancionats a la B-10 en cas que tinguin origen o destí al Port de Barcelona, que s’aplicarà des de dimarts vinent i fins al 31 de desembre, període en què aquests vehicles no seran sancionats.

Valdés ha ressaltat que així pretenen "generar un clima perquè pugui fructificar" un acord que resolgui el tema de forma definitiva, i ha assegurat que han acceptat algunes de les peticions més urgents plantejades en les dues meses en les quals negocien –una amb la Generalitat i els transportistes del Port i una altra de general.

Notícies relacionades

Ha defensat avançar en la flexibilització, però fer-ho de forma acurada i no global, perquè la presència de grans camions a la B-10 pot impactar en la seguretat de la via, i ha ressaltat que d’altres –com la B-30, que circumval·la la ciutat des de l’AP-7– són més adequades per a la seva circulació.

Ho ha dit després d’una marxa lenta de transportistes a la Ronda Litoral i a la Ronda de Dalt que han promogut al considerar que l’ajuntament ha incomplert el pacte per poder circular per la B-10 amb sancions, segons el president de l’Associació de Transportistes del Port de Barcelona, Vicente Rodríguez.