MOBILITAT

L'ajuntament aprova la taxa de 71,51 euros per cada bicicleta i moto compartida

L'impost és el primer pas de la regulació que vol fixar un límit de vehicles de 'sharing' als carrers de la ciutat

ealos32735840 barcelona 2016  02 09 economia   presentaci n servicio priva181122231659

ealos32735840 barcelona 2016 02 09 economia presentaci n servicio priva181122231659

1
Es llegeix en minuts
Ernest Alós
Ernest Alós

Coordinador d'Opinió y Participació

Especialista en Escric, quan puc, sobre literatura fantàstica i de ciència ficció, ornitologia, llengua, fotografia o Barcelona

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El ple de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat aquest matí de forma inicial la taxa de 71,51 euros per vehicle i any per gravar l’ús de l’espai públic pels serveis de motocicletes i bicicletes compartits d’iniciativa privada. L’aprovació de la taxa és només el primer pasd’un decret per regular aquest mode de mobilitat, que, segons el primer esborrany municipal que s’ha de concretar a principis del 2019, contestat per les empreses del sector, preveu fixar un límit de 6.000 llicències (2.500 per a bicicletes i 3.500 per a motos elèctriques) i diverses condicions.

Notícies relacionades

Han votat a favor de la proposta 20 regidors (Barcelona En Comú, ERC, PSC i el regidor Juanjo Puigcorbé), en contra 17 (Ciutadans, PDECat i CUP) i s’han abstingut el regidor Gerard Ardanuy i el PP.  

La proposta s’ha aprovat provisionalment (serà aprovada de nou de forma definitiva després d’un període d’exposició pública) juntament amb dues modificacions parcials més de les ordenances fiscals municipals, amb exempcions de l’IBI per a vivenda social i famílies nombroses (que entrarà en vigor el 2020) i alguns retocs menors en els preus públics de serveis culturals.