POLÈMICA AL METRO

TMB tapa les plaques d'amiant a l'andana de la parada de metro Verneda

L'empresa ha fet reconeixements mèdics específics a 140 treballadors per la seva potencial exposició a les fibres d'amiant

S'han detectat un total de 93 vagons amb pintura amb derivat de l'amiant

zentauroepp45712976 barcelona 01 11 2018  barcelona   techo de uralita en la l n181101185312

zentauroepp45712976 barcelona 01 11 2018 barcelona techo de uralita en la l n181101185312

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

TMB ha tapat les planxes de fibrociment que cobreixen les andanes de l’estació de metro de Verneda perquè no es desprenguin microfibres d’amiant abans que es retirin definitivament. Aquesta tasca s’emmarca en el pla de descontaminació d’amiant de la xarxa del metro, arran del qual ja ha detectat a 93 vagons pintura amb un derivat de l’amiant, que no té perill per a la salut, segons insisteix l’empresa.

L’encapsulat de les planxes de fibrociment de l’estació de metro de la Verneda, a la línia 2, s’ha dut a termeamb un adhesiu com a mesura temporal de reforç per garantir la impossibilitat de despreniment de fibres en el cas hipotètic d’una manipulació o ruptura de les planxes.

TMB preveu retirar aquestes planxes el 2019 i fins aleshores farà inspeccions de la subjecció de la coberta i les actuacions de manteniment preventiu necessàries, ha assegurat la companyia.

D’altra banda, TMB ha finalitzat l’extracció de mostres de pintura bituminosa dels trens de les sèries 3000 i 4000, els més antics de la flota, que circulen per les línies 3 i 1 respectivament. Fins ara, han obtingut els resultats de 203 cotxes (dels210 que integren les dues sèries), en 93 dels quals s’ha localitzat un component derivat de l’amiant, en una baixa proporció, en estat no friable (que no desprèn fibres) i ben conservat, per la qual cosa no representa cap perill per a les persones usuàries ni per als empleats de l’operació.

Revisions mèdiques

Quant als components elèctrics, en la revisió que s’estan sotmetent els trens de les sèries 2000, 3000 i 4000 han identificat peces amb algun contingut d’amiant a les caixes dels convertidors elèctrics auxiliars, i en una placa aïllant situada a l’interior dels armaris d’interruptors tèrmics. Aquesta última peça és present també als trens de la sèrie 2100, que formen part del material mòbil de la línia 4. Als trens 4000 han identificat contingut d’amiant en volanderes aïllants als armaris de la central anunciadora d’estacions.

Notícies relacionades

Segons TMB, en tots els casos es tracta de materials que no desprenen fibres o estan fora de l’abast dels usuaris i treballadors, però estan senyalitzant que no es manipulin en les actuacions de manteniment.

TMB també ha fet ja reconeixements mèdics específics a 140 integrants de la plantilla de Metro per la seva potencial exposició a les fibres d’amiant, dels més de 600 previstos.