A SANT ANTONI

Barcelona crea una targeta de descomptes per al comerç local

Els seus usuaris rebran gratificacions de, com a mínim, un 1% del valor de la compra en punts, intercanviables en pròximes transaccions

rjulve45676844 barcelona  29 10 2018 barcelona   entrada en marcha nueva ta181029141654

rjulve45676844 barcelona 29 10 2018 barcelona entrada en marcha nueva ta181029141654 / JOAN CORTADELLAS

1
Es llegeix en minuts
Gisela Macedo

Barcelona ha estrenat aquest dilluns la targeta Viba,que està destinada a promocionar el comerç de proximitat de la ciutat, amb l’eslògan ‘Compra al barri, viu Barcelona’. De moment, la iniciativa comença amb 64 comerços de Sant Antoni, amb la intenció d’expandir-se a tota la ciutat. Amb la targeta de fidelització, cada vegada que els ciutadans comprin als mercats i comerços afegits a la iniciativa “acumularan punts, obtindran descomptes i podran accedir a promocions especials”, segons han anunciat des del’ajuntament.

El projecte, que s’ha presentat en un comerç del barri de Sant Antoni, convida els barcelonins a crear-se la seva pròpia targeta Viba, que es pot obtenir tant en format físic com digital i servirà per premiar els que comprin als comerços de barri, ja que els seus usuaris rebran gratificacions de, com a mínim, un 1% del valor de la seva compra en punts, que seran intercanviables en pròximes transaccions, inicialment al mateix establiment.

Els interessats en obtenir la targeta de forma digital, podran fer-ho registrant-se al web  www.viba.barcelona o bé descarregant-sel’aplicació Viba,disponible per a dispositius Andoid iOS. Des de les dues plataformes es podrà consultar el saldo acumulat i les ofertes disponibles. D’altra banda, els que vulguin tenir la targeta física podran aconseguir-la als punts d’informació que hi ha habilitats al mercat de Sant Antoni i el del Ninot.

Modernitzar el petit comerç

Agustí Colom, regidor de Turisme, Comerç i Mercats ha remarcat la importància que el petit comerç s’aferri a l’ús de les noves tecnologies, per poder competir amb les grans empreses: “Aquesta targeta és la porta d’entrada a la digitalització del comerç de proximitat. Tots els estudis que hem fet ens han revelat que aquest és el gran repte a què s’ha d’enfrontar el petit comerç, que és el que dona vida a la ciutat”, ha dit.

Aquesta iniciativa s’ha posat en marxa a 30 comerços al mercat de Sant Antoni i 34 més de l’eix Sant Antoni Comerç i “té la voluntat d’anar creixent en el conjunt de la ciutat i que s’hi vagin incorporant tots i cada un dels establiments que tenim a Barcelona”, segons ha assegurat el regidor.

Notícies relacionades

Vicenç García, propietari d’una botiga de roba masculina oberta pels seus avis fa més de 100 anys, s’ha mostrat entusiasmat amb la iniciativa: “Per a nosaltres és una gran satisfacció poder participar en la modernització del comerç”, ha declarat.

“Així, el petit comerç, que de manera individual podria tenir un cost elevat, tindrà la capacitat d’oferir ofertes i promocions per guanyar-se la fidelitat dels seus clients”, ha conclòs Colom.