TRANSPORTS

Aprovat l'impost que finançarà el transport públic en la segona corona metropolitana

El recàrrec sobre l'IBI servirà per ampliar les tarifes de la Zona 1 a 18 municipis més

ealos13236354 sant cugat del valles  barcelona  05 06 2010  inauguracion d181016211916

ealos13236354 sant cugat del valles barcelona 05 06 2010 inauguracion d181016211916 / MARTA JORDI

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), com a primer pas per integrar tots els seus municipis en la tarifa de transport públic de la Zona 1, la més barata, ha aprovat avui l’ampliació del tribut metropolità als 18 municipis de la segona corona de l’AMB.

Històricament, només pagaven aquest tribut, que grava sobre l’IBI, els 18 municipis que conformaven l’antiga Entitat Metropolitana del Transport (EMT), que constitueixen la primera corona tarifària, mentre que els 18 municipis de la segona corona quedaven exempts d’abonar-lo (al mateix temps que abonaven un preu superior pel transport públic metropolità).

El vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda, ha manifestat la intenció de l’AMB de constituir "una única zona tarifària" per "als 36 municipis que formen la Metròpolis de Barcelona" que entraria en vigor l’1 de gener del 2019.

Els municipis beneficiats

En aquests moments, una targeta T-10 per als 18 municipis que actualment es troben en la Zona 2 té un cost de 20,10 euros, mentre que el mateix títol de transport d’una zona val 10,20 euros. Aquesta diferència de preus afecta altres abonaments, com ara la T-Mes, per la qual es paguen 72,70 euros en la Zona 2 i 54 euros en la Zona 1.

Els municipis de l’AMB que canviarien les seves tarifes serien els següents: Badia del Vallès, Barberà del Vallès, Begues, Castellbisbal, Cerdanyola del Vallès, Cervelló, Corbera de Llobregat, Molins de Rei, Pallejà, La Palma de Cervelló, El Papiol, Ripollet, Sant Andreu de la Barca, Sant Climent de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervelló i Torrelles.

El vicepresident ha afirmat que, "a l’unificar les tarifes amb les condicions de la Zona 1, amb el corresponent estalvi econòmic que això tindrà en el preu dels bitllets", es podrà viatjar per tota la zona metropolitana de Barcelona amb el títol d’una zona.

En conseqüència, "això beneficiarà tant els habitants de la primera corona metropolitana, constituïda fins ara per 18 municipis metropolitans, com els de la segona, formada pels altres18 municipis", ha afirmat Poveda.

"La reducció del preu del títol de transport serà, en alguns casos, com en el de la T-10, de gairebé un 50 %, un estalvi directe del bitllet que suposarà una repercussió important en la butxaca del ciutadà i que farà més atractiu l’ús del transport públic", ha exposat Poveda.

Notícies relacionades

Segons el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, "la millora dels preus metropolitans és imprescindible per a una mobilitat més sostenible, reduir la contaminació atmosfèrica i fer que els ciutadans de l’AMB apostin pel transport públic per anar cap a Barcelona".

Segons els càlculs realitzats per l’AMB, la recaptació que es preveu amb l’ampliació del Tribut Metropolità és de 17 milions d’euros i s’estima que el total de la recaptació en els 36 municipis ascendirà als 123 milions l’any 2019.