Anar al contingut

Prova pilot

Trànsit estudia habilitar un carril exclusiu per a motos en una via d'entrada a Barcelona

La mesura té l'objectiu de reduir l'alta sinistralitat del col·lectiu

ACN

FERRAN NADEU

Trànsit estudia habilitar un carril exclusiu per a motos en una via d'entrada a Barcelona
Trànsit estudia habilitar un carril exclusiu per a motos en una via d'entrada a Barcelona

/

El Servei Català de Trànsit i el Departament de Territori estan estudiant dur a terme una prova pilot amb un carril exclusiu per a motocicletes en alguna de les vies d’entrada a la ciutat de Barcelona. Així ho ha avançat el director del SCT, Juli Gendrau, en una entrevista a l’ACN, si bé ha preferit no concretar de moment quines vies són les candidates.

El fet que les motos puguin circular pels vorals en hora punta als corredors metropolitans on sigui possible va ser una proposta que va fer el RACC el maig passat en vista de l’alta sinistralitat d’aquests vehicles, que representen el 15% del trànsit en els accessos a Barcelona i tenen el 41% dels accidents greus o mortals, segons un estudi de l’entitat automobilística.

Vella reivindicació

A més, és una mesura que ja s’havia plantejat en alguna ocasió anys enrere. "L’objectiu és clar, reduir la sinistralitat dels motoristes", afirma el director del SCT.  "És un tema que ens interessa, que l’estem estudiant amb deteniment i, per poc que puguem, farem una prova pilot per fer efectiva la mesura", assenyala. "Hi ha llocs on és més complicat i hi ha espais que permeten fer-ho", resol Gendrau, sense entrar en més detalls sobre les vies que estan analitzant per dur a terme la prova pilot.

Podria ser permanent

El RACC va proposar la B-23 a la seva entrada a Barcelona, ​​tot i que és una via que espera un carril bus VAO des de fa anys, amb un projecte redactat per Territori. És el Ministeri de Foment qui ha de desencallar aquest projecte de carril bus VAO, ja que la titularitat de l’autopista és estatal.

Gendrau apunta que també estudien la possibilitat que el carril exclusiu per a motos no només estigui en funcionament en hores punta, com va proposar el RACC, sinó que podria ser permanent