TRANSPORT

Tusgsal pren avantatge per renovar l'Aerobús

La nova concessió, que es resoldrà al setembre, farà que el servei funcioni 24 hores al dia

ealos28354387 barcelona 15 01 2015 mejoras en la flota de aerobus dotado d180807182428

ealos28354387 barcelona 15 01 2015 mejoras en la flota de aerobus dotado d180807182428

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

La companyia d’autobusos de Badalona Tusgsal ha aconseguit la millor puntuació en el concurs per renovar el servei de l’autobús a l’aeroport de Barcelona, que ja gestionava des de l’any 2009 al costat de Transports Ciutat Comtal, segons una nota difosa per l’empresa, que dona per renovada la concessió. No obstant, el titular del servei, l’Àrea Metropolitana de Barcelona, no confirmarà ni desmentirà la notícia fins al mes de setembre, ja que encara s’ha de redactar l’informe tècnic i s’ha d’aprovar la concessió en el plenari de la corporació.

Les ofertes al concurs de les diverses empreses de transports per carretera que competien per la gestió es van obrir el passat 1 d’agost, en un concurs iniciat l’any 2016 i que ha viscut diverses vicissituds judicials. Immediatament, el consell d’administració i la direcció general de la companyia van traslladar en una circular “la molt bona notícia” que havia “aconseguit la millor puntuació del concurs per a la prestació del Servei Públic de Transport Col·lectiu de Viatgers amb Autobús entre Barcelona i l’Aeroport d’El Prat (Aerobús) de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, amb una molt bona oferta que ha sigut l’escollida en competència amb altres empreses operadores del sector”. Com Monbus, per exemple, que ja gestiona el servei entre l’aeroport i Vilanova i la Geltrú i Sitges, o la valenciana Vectalia.

Tusgsal gestiona les línies d’autobusos urbans del Barcelonès Nord, el Nitbus i l’Aerobus, per la qual cosa la renovació del servei suposa una notícia important per a la rendibilitat de la companyia. Segons les condicions del concurs, amb una validesa de sis anys, la companyia que es faci càrrec del servei ha de passar a fer-lo amb autobusos híbrids i amb un horari de 24 hores al dia els 365 dies de l’any. La frencuencia en horari nocturn ha de ser de 20 minuts i els vehicles hauran de comptar amb 65 places, wi-fi, dos monitors que emetin la situació dels vols a l’aeroport i 10 connectors USB que permetin la recàrrega de telèfons (millores que l’actual flota va incorporar el 2015). El preu del cànon que haurà d’abonar durant aquells sis anys és de 89,5 milions d’euros.

Notícies relacionades

El servei va ser gestionat des de la seva creació el 2002 per TCC (Sarbus), i per Tusgsal i TCC des del 2009, en un concurs a què també van optar Sarbus, Hispanoigualadina (actualment el grup gallec Monbus) i Autocars Julià.

L’AMB té també pendent la renovació del contracte del Nitbus, del qual va ser apartada inicialment Tusgsal en benefici d’Alsa tot i que finalment el concurs va ser anul·lat després d’un litigi i ha de ser convocat de nou. Els sindicats van alertar que perdre aquest contracte posaria en perill 167 llocs de treball.