NOVA XARXA D'AUTOBUSOS

La nova ruta del bus 24 no esquiva el turista

La nova ruta intenta evitar convertir-se en una llançadora Sant Antoni-Park Güell, però, segons els veïns, empitjora el problema

zentauroepp38180253 barcelona 25 04 2017 los vecinos se quejan del exceso de usu180615131317

zentauroepp38180253 barcelona 25 04 2017 los vecinos se quejan del exceso de usu180615131317 / ALBERT BERTRAN

2
Es llegeix en minuts
Felipe Valenzuela

La implantació de quatre noves línies d’autobusos, la D50, la V9, la V33 i la 52, la modificació dels recorreguts de la 24 i la 60 i l’eliminació de la 42, la 50, la 51, la 66 i la 143, que un centenar d’informadors començaran a explicar aquesta setmana, no ha estat ben rebuda al barri de Can Baró, a les portes del Park Güell. El bus 24, que porta del centre al seu barri, fa temps que es va convertir en un bus turístic barat per als visitants del parc dissenyat per Gaudí, on pateixen per fer-se un lloc. I la nova ruta, que teòricament havia de pal·liar aquest fenomen, fins i tot l’agreujarà, segons la comissió sobre mobilitat de Plataforma Can Baró.

La nova ruta del bus 24 passa de començar al Paral·lel a inciar el seu recorregut a la plaça de Catalunya. "Allà és on pugen els grups de turistes que van fins al Park Güell, i no estem parlant de dos o tres turistes, sinó de grups que van de 10 a 25 persones i cal aguantar 24 parades fins que en baixin en massa”, ha explicat José Luis Petreñas.

El transport oficial dels turistes

Fins ara, el truc que utilitzaven per evitar trobar-se l’autobús farcit ja és tradició: l’esperen a la plaça Universitat o a la zona de Sant Antoni perquè la gran quantitat de turistes que després pugen a la plaça Catalunya ja se’ls trobin asseguts. Però ara això ja no serà possible per una modificació que fonts municipals asseguren que es va fer precisament per evitar la massificació de turistes: “El canvi en el trajecte es va implantar per impedir un enllaç turístic entre el mercat de Sant Antoni i el Park Güell”. L’ajuntament també ha explicat que el canvi en el recorregut ha aconseguit augmentar en un 15% l’eficiència del vehicle. “Hi ha un 15% més de pas de bus cada hora i, per tant, es poden transportar un 15% més de passatgers”.

La Plataforma Can Baró ha assegurat que la modificació convertirà encara més el bus 24 en el transport oficial dels turistes i proposen implantar una llançadora que, cobrant, sigui específicament per als visitants. "Així evitarien agafar el bus que utilitzem els veïns de la ciutat", han explicat. L’entitat també afirma que en aquest cas l’empresa municipal del transport públic ha mostrat poca preocupació per la vida veïnal: “No es té en compte que moltíssima gent agafa el bus per fer vida quotidiana. O que van amb carrosamb cotxes de bebè, amb pressa perquè han d’anar a treballar o cansats perquè tornen de la feina”.

Notícies relacionades

El canvi, en el trajecte obliga els usuaris a fer transbord per a un recorregut que abans era directe. “Ens va molestar per la nostra falta de participació. No es tenen en compte els paràmetres de vida dels veïns, i per molt modern que sigui el bus no respon al que necessiten els barcelonins”, afirma Petreñas. “Ens obliguen a fer transbord sense tenir en compte la gent gran, ni la pressa dels usuaris ni si plou o fa sol”.

Fonts municipals han confirmat que la nova xarxa d’autobusos ortogonal implica una “transformació important per fer-la més eficient, i això obliga a establir recorreguts que siguin tan rectes com sigui possible”. Una de les solucions que aporta l’ajuntament és l’ús del bus D50, el trajecte del qual reforça el transport entre Paral·lel i plaça Catalunya, i alhora beneficia els barris de l’Eixample i Nou Barris.