A LA ZONA D'EMBARCAMENT DE LA T-2

Una passatgera es queda atrapada una hora en un ascensor de l'aeroport de Barcelona

La dona arriba a Sevilla 14 hores més tard del que estava previst després de pagar-se un segon bitllet a causa de la passivitat d'Aena

ascensor-abierto-pasado-por-premiere / periodico

4
Es llegeix en minuts
Óscar Hernández

Atrapada. Una avaria va provocar que una dona volés de Barcelona a Sevilla amb 14 hores de retard. Però aquesta vegada no va ser l’avió el que es va espatllar, sinó l’ascensor de la zona d’embarcament de la terminal 2 de l’aeroport del Prat en què aquesta administrativa sevillana de 46 anys tornava del lavabo. A només uns metres de l’avió, la passatgera va quedar tancada durant 55 minuts a la cabina de l’ascensor. El seu rescat, incomprensiblement, va haver de ser activat des de Madrid. I l’operari que l’havia de salvar estava a Barcelona.

Diumenge 10 de juny a les 8.15 del matí. Carmen González Alba, la protagonista d’aquesta estressant història, es troba a la terminal 2, on operen les companyies de baix cost, amb set amigues amb qui es disposen a tornar a Sevilla en un vol de Ryanair després de passar el cap de setmana a Barcelona. Només porten equipatge de mà. El vol surt a les 8.55 hores, però hi ha temps per anar al lavabo que és a pocs metres de la porta d’embarcament. Només cal baixar unes escales o agafar un ascensor. González deixa la maleta a les amigues i va al lavabo. Al tornar entra a la cabina de l’ascensor i prem el botó. Aquest arrenca i de sobte es para. Comença el malson.

L’operari, a Barcelona

“L’ascensor es va quedar aturat al mig. Jo vaig trucar en dues ocasions al telèfon d’emergència de l’ascensor pensant que em traurien de seguida. Una dona em contesta que és a Madrid i que no tenen ningú a l’aeroport, però que enviaran a algú des de Barcelona”, explica González, que no li va agafar el pànic, tot i que tampoc es pensava que el seu rescat s’allargués gaire.

Passa el temps i comença el compte enrere per a sortida del vol. "Estava preocupada per perdre l’avió, per les meves amigues, per la meva maleta, que estava amb elles, i pels meus dos fills, que tot i que són més grans, m’esperaven a les 11 h a Sevilla per ajudar un d’ells amb els estudis", explica la passatgera.

González, a l’esquerra, amb les seves amigues abans de dirigir-se a l’aeroport del Prat. / EL PERIÓDICO

Continuen corrent els minuts i González continua sense poder sortir de l’ascensor. Parla amb les amigues amb el mòbil perquè es facin càrrec de la maleta, però els treballadors de Ryanair els diuen que no poden pujar-la a l’avió i que la deixin  la terminal. ¿Sola? Després de molt insistir aconsegueixen que la guardin en una oficina de la companyia, però les amigues se’n van. I González continua a l’ascensor, atrapada. Per matar el temps i sense creure’s el que li està passant aprofita fins i tot per fer-se una foto dels peus i de la porta de l’ascensor que no s’obre.

Problemes per obrir la porta

Passats 55 minuts arriba l’ajuda esperada. El treballador de manteniment de l’empresa d’ascensors que estava a Barcelona. “No puc entendre que no hi hagués cap tècnic a l’aeroport, sobretot al de Barcelona, que és com una ciutat", diu. Sí, incomprensible. “Escolto la conversa del tècnic amb algú sobre els problemes que té per obrir la porta i fins i tot es plantegen treure’m pel sostre”, recorda. Fins que, per fi, aconsegueixen treure-la. Però l’avió ja se n’ha anat i ella es queda allà, sola.

"L’empleat de l’aeroport i el tècnic de l’ascensor van ser molt amables, però quan els vaig preguntar com tornava a Sevilla em van dir que no podien fer-hi res i que anés al taulell d’Aena a la terminal,al costat de l’estàtua de Botero”, recorda.

Carmen González, la passatgera que va quedar atrapada a l’ascensor. EL PERIÓDICO

González surt de la zona d’embarcament i va al taulell, on li expliquen que a part de recollir la seva queixa per escrit tampoc hi poden fer res més. Ella demana que li gestionin el bitllet, que l’ajudin. Però ha de fer-ho ella sola. Reclama parlar amb un responsable perquè l’ajudi, però li contesten que no hi ha ningú més. “Jo amb prou feines tenia diners perquè tornava a casa. Al final me’n vaig anar a Ryanair i em van vendre un altre bitllet a Sevilla per 77 euros. L’avió sortia a les 21 hores, però, a sobre, es va enlairar amb una hora de retard”. González es va retrobar amb els dos fills a Sevilla a la una de la matinada ¡14 hores més tard del que estava previst!

Aena es compromet a pagar les despeses

Notícies relacionades

El director de l’aeroport de Barcelona ha trucat avui a la passatgera per demanar-li disculpes i donar-li una explicació del que ha passat. L’informe intern d’Aena culpa el centre de recepció de trucades de l’empresa d’ascensors Thyssen de no haver avisat l’aeroport. Aquesta empresa sí que va trucar a un tècnic seu que va ser el que finalment va acudir a obrir l’ascensor.  "Nosaltres tenim permanentment personal per atendre aquests casos i hauríem tret la senyora en 10 minuts, però no ens va avisar ningú", va explicar un portaveu de l’aeroport. Aena s’ha compromès a pagar a González totes les despeses que va tenir aquell dia, segons ella mateixa acaba de confirmar.

"Jo el que tinc clar és que no agafaré mai més un ascensor en un aeroport", diu per acabar la dona, ja recuperada de l’ensurt. "Però quan pugui tornaré a Barcelona, una ciutat que m’encanta," afirma aquesta sevillana.