Els taxistes alerten contra dues noves aplicacions il·legals de transport de viatgers

Elit Taxi denuncia la circulació de vehicles sense llicències VTC contractats per Huan Boo Che i 168, dos serveis especialitzats en els turistes orientals

zentauroepp16839860 barcelona  barcelones  31 08 2011    barcelona   tema  los r180522141625

zentauroepp16839860 barcelona barcelones 31 08 2011 barcelona tema los r180522141625

2
Es llegeix en minuts
Felipe Valenzuela

La Federació Elit Taxi Espanya ha denunciat a la direcció general de Transports l’existència de dues aplicacions per a mòbils dedicades al trasllat particular de passatgers, similars a les populars Uber i Cabify. Es tracta, en concret, de les aplicacions Huan Boo Che i 168, d’origen asiàtic i especialitzades a donar servei a turistes orientals.

L’organització, que agrupa taxistes de tot el país i que es va convertir en les últimes eleccions del sector a Barcelona en l’associació majoritària, amb dos terços dels vots, acusa aquests dos serveis de treballar de manera il·legal com a transport de passatgers de fins a nou places en turismes sense tenir cap autorització. Elit Taxi demana en la denúncia enviada al Ministeri de Foment que "prenguin les mesures que considerin oportunes de manera urgent" per"l’enorme dany que estan creant al nostre sector".

El seu 'modus operandi'

Al dossier adjuntat a la denúncia i redactat per Elit Taxi s’afirma que les aplicacions "traslladen els clients per diverses ciutats d’Espanya i els cobren preus abusius i per places". Al costat d’aquestes afirmacions, Elit Taxi adjunta informació detallada sobre el funcionament d’aquests serveis il·legals on expliquen com aparquen en terminals d’aeroport i esperen els seus clients amb cartells escrits en idiomes asiàtics. El document també adjunta un llistat de restaurants, punts turístics, hotels i vols on solen operar les dues aplicacions, i també adjunta un llistat amb les matrícules i models utilitzats per aquests serveis per al transport de persones.

El portaveu de la federació d’associacions de taxistes, Alberto Álvarez, explica que des d’Elit Taxi tenen censats 134 vehicles "pirates" només a la ciutat de Barcelona mentre que en el conjunt d’Espanya estan entorn dels1.000 conductors.

Immobilització complicada

Álvarez indica que és molt difícil immobilitzar aquests conductors. "Hem aconseguit que en paressin alguns. Si els agafen, la multa és de 4.001 euros i el cotxe se’n va al dipòsit de vehicles -explica el portaveu. El problema és que el procés és molt complicat i tarda bastant mentre que creixen i creixen". 

Segons les seves declaracions, aquestes aplicacions es poden aconseguir únicament a través de dispositius amb targetes d’identificació d’abonat d’origen asiàtic. "Els turistes arriben i el demanen com un Uber però sense llicència", explica el portaveu. Les zones més freqüentades són la Sagrada Família, el parc Güell i a la nit el Casino i la zona del port olímpic.

Notícies relacionades

Entre els membres d’Elit Taxi s’organitzen per a almenys tenir-los controlats. Al voltant de 40 taxistes s’encarreguen de compartir matrículesfotos vídeos per desemmascarar els vehicles partícips en aquest nou servei. "El que no podem fer és baixar-nos l’aplicació, pujar-hi nosaltres i portar-los cap a algun control", aclareix el portaveu. "La Guàrdia Urbana ens va explicar que no es pot fer". remarca.

Un enemic més

Fa anys que els taxistes s’enfronten a empreses privades dedicades al transport de persones en vehicles particulars. Huan Boo Che i 168 s’uneixen a Uber Cabify, la diferència és que les dues últimes compten amb llicències de Vehicle de Turisme amb Conductor (VTC), permís que els permet circular sempre que no recullin persones des de la via urbana. 

Temes:

Uber Taxis Cabify