Arran d'un estudi

Barcelona reforça els aparcaments per a bicis a Gràcia

El consistori ha començat a instal·lar els ancoratges als punts amb més carències, com a prop de la plaça de la Vila de Gràcia

zentauroepp41558098 barcelona  11 1 2018 barcelona fracasa en su lucha contra el180111164716

zentauroepp41558098 barcelona 11 1 2018 barcelona fracasa en su lucha contra el180111164716 / JOAN CORTADELLAS

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El districte de Gràcia de Barcelona ha començat a ins-tal·lar 286 nous aparcaments per a bicicletes a diferents espais on s’han detectat més carències per a l’estacionament d’aquests vehicles, com ara les zones pròximes a la plaça de la Vila i a la vora d’escoles i d’equipaments públics.

La iniciativa s’està desenvolupant després que un estudi encarregat pel districte sobre la demanda i l’ocupació regular i irregular dels aparcaments de bicicletes va comptabilitzar fins a un total de 2.095 places existents. Així mateix el treball de camp va estimar que el dèficit d’aparcaments de bicicletes serà de 2.500 l’any 2025. Aquesta falta d’aparcaments es concentra principalment als entorns de les places de la Revolució, del Nord, de Rovira i de Trias, de Joanic, de Gal·la Placidia, del Diamant, de la Virreina i del Sol.

Demanda diürna i nocturna

Així mateix, s’han assenyalat també com a deficitàries les zones dels carrers d’Astúries, Badia, Bonavista i Santa Teresa, totes dins del mateix barri de la Vila. L’estudi té en compte, per un costat, la demanda diürna que suposa la concentració del teixit comercial i l’ús dels equipaments, i la demanda nocturna, que correspon a la població resident. El districte va iniciar-ne la col·locació de 25 nous emplaçaments prioritaris l’any passat, que amplien amb 286 places les existents, i la resta –50 emplaçaments amb capacitat mitjana per a 10 bicicletes–, s’aniran col·locant durant aquest 2018.

Notícies relacionades

Les 286 places per a bicicletes que s’instal·len ara suposen una reducció de 36 de les destinades a altres vehicles: 13 places de zona verda, 2 places de zona blava, 2 places no regulades, 14 places de motos i 5 places de càrrega i descàrrega, que es reubicaran en llocs pròxims.

A la calçada

Els nous emplaçaments d’aparcament de bicicletes que s’han fixat tenen com a ubicacions preferents la calçada –excepcionalment s’ha situat en voreres amples, plataforma única o places–, a la vora de passos de vianants, per millorar la visibilitat, i el més a prop possible dels accessos a zones comercials i equipaments, especialment els educatius.

Temes:

Bicicletes