PUGNA EN EL TRANSPORT
Uber ultima el retorn a Barcelona i els taxistes li auguren un "infern"
L'empresa admet "errors del passat" i intenta tornar a la ciutat amb llicències legals de VTC
"Ningú com ells per despertar la bèstia", assegura un dels líders del taxi metropolità
Després d'uns mesos de relativa calma, el sector del taxi torna a esmolar els ganivets després que Uber hagi anunciat que té la intenció de desembarcar de manera imminent a Barcelona. La multinacional recorrerà a les llicències VTC (lloguer de vehicles amb conductor) per tornar a la capital catalana, de la qual va haver de marxar per la via judicial el desembre del 2014.
L'empresa, segons avança 'Voz populi', està treballant per tornar de manera legal, adquirint els permisos de VTC que no tenia en el primer intent. Però encara que disposi de les credencials, a Barcelona es trobarà dos esculls. En primer lloc, l'oposició frontal dels taxistes, que ahir ja van reaccionar a les xarxes socials amb un "benvinguts a l'infern". I en segon lloc, amb una nova normativa de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) que obligarà aquests vehicles a disposar d'un segon permís per operar dins de l'àmbit dels 36 municipis afectats. L'organisme encarregat que es compleixi aquesta reglamentació serà l'Institut Metropolità del Taxi (IMT). La norma es va aprovar a finals de febrer i passa ara pel preceptiu període d'exposició pública (30 dies). Esgotat aquest termini, serà aprovada definitivament pel ple de l'AMB. Com afrontarà Uber aquest nou requisit és una incògnita.
La companyia vol tornar a Barcelona i fa "molt de temps" que hi treballa, si bé encara no s'ha marcat cap data concreta, segons han indicat a Europa Press fonts de la firma nord-americana. "Uber ha revolucionat la manera com la gent es mou per les ciutats d'arreu del món, però també és cert que hem comès errors pel camí", indica un portaveu d'Uber. "No obstant -prossegueix-, estem canviant la manera de treballar, centrant els nostres esforços a aconseguir la confiança de les ciutats en què som presents. I Barcelona no n'és una excepció. Volem treballar amb els agents locals per contribuir a construir un model de mobilitat més sostenible".
Despertar la bèstia
Notícies relacionadesL'extensió de l'actual servei d'Uber a Barcelona coincidirà amb la batalla que el sector del taxi té obert contra les VTC, al considerar que presenten una competència deslleial, i els nous requisits que el Ministeri de Foment va aprovar a finals d'any per a aquestes firmes de lloguer de cotxe amb conductor. El mateix ministre Iñigo de la Serna s'ha reunit aquest dimarts amb membres de la Federació Espanyola del Taxi, a qui ha enviat un missatge de tranquil·litat i ha reafirmat el seu compromís pel servei públic del taxi i perquè millori.
Però per més que el Govern central aporti serenitat, els taxistes de Barcelona ja han anunciat que rebran Uber amb un "infern". "Ningú com ells per despertar la bèstia", avança un dels líders d'Élite, l'associació majoritària en l'entorn metropolità. Però no només els faran front als carrers. També en el front legal: "Estarem molt atents a tots els seus moviments per quan comencin a saltar-se la llei i la nova normativa de l'AMB".
-
- Salut pública Els metges avisen de l’expansió de la tinya entre els joves
- INVESTIGACIÓ Un regidor del PP a Esplugues va colar com a despeses del partit factures pròpies
- Una història de superació "L’addicció va agafar les regnes de la meva vida"
- Chery inicia el desembarcament xinès en el motor espanyol
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Hisenda Renda 2021: Sis deduccions de la declaració de l’IRPF 2020 que no s’han d’oblidar
- Vine a escalar i queda't a dormir
- ¿Per què els espanyols som els únics europeus que utilitzem persianes?
- Dubtes tributaris ¿Cal declarar els bizums a Hisenda en la renda 2021-2022?