INFRACCIÓ PECULIAR A LA B-10 I LA B-20

Els autobusos articulats circulen il·legalment per les rondes de BCN

El decret que permetia que poguessin utilitzar les vies de les 23 a les 5 va caducar a finals d'any i serà renovat aquesta setmana

Alguns conductors denuncien que TMB els insta a transitar també fora d'horari, com prova una multa

jcarbo40657050 bus180116202108

jcarbo40657050 bus180116202108 / JULIO CARBO

2
Es llegeix en minuts
Toni Sust / Barcelona

El conductor d'un autobús articulat de Transports Metropolitans de Barcelona va ser multat a la Ronda Litoral el 14 de desembre a les 10.52 del matí per "no obeir un senyal de restricció de pas". Segons precisa la sanció, de 90 euros, aquesta va ser imposada per la Guàrdia Urbana a la B-20 (Llobregat), és a dir, a la Ronda de Dalt. Quan el conductor multat ho va explicar a l'empresa, li van dir que estigués tranquil, que assumirien el pagament. La multa tenia tot el sentit.

En teoria, els autobusos articulats, de 18 metres, no poden circular per la Ronda de Dalt ni per la Ronda Litoral (B-10), com tot vehicle de més de 12 metres. La tardor passada, TMB i l'ajuntament van arribar a un acord perquè, per un decret de l'alcaldia, es permetés el pas dels articulats entre les 23.00 i les 5.00, amb la previsió que passessin per les rondes només per anar de la cotxera a l'inici de la línia i viceversa. Passa en casos en què hi ha hagut endarreriments respecte de l'horari previst. Per guanyar temps. Abans d'aquest decret, asseguren al consistori, hi havia altres normatives que donaven cobertura perquè això passés. Alguns dels treballadors ho posen en dubte.

Nou decret

El decret de la tardor va caducar el 31 de desembre, i des d'aleshores tot pas d'un articulat per les rondes és il·legal, però això no és el que més inquieta els conductors: aquesta mateixa setmana està previst un nou acord que renovi el permís, fins i tot ampliant l'horari a tota la jornada. Però, com prova la denúncia, és un fet que en ocasions l'empresa també ha instat els treballadors a passar per la B-20 i la B-10 al matí. En qualsevol cas, fora de l'horari restringit.

Diuen a TMB, i corroboren alguns dels professionals, que en cas que un d'ells decideixi rebutjar l'ordre i negar-se a entrar a les rondes, l'empresa ho accepta i aquest utilitza un altre recorregut. Però no deixen de preguntar-se què passarà si a algun conductor no només el multen sinó que també li retiren punts del carnet.

Inspecció de Treball

Notícies relacionades

En vista de la situació, el sindicat CGT va presentar una denúncia davant Inspecció de Treball el 3 de gener que diu el següent: "La direcció de TMB està donant ordres de servei perquè els vehicles articulats, de més de 12 metres, circulin per les rondes B-10 i B-20 sense que l'empresa hi estigui autoritzada per l'ajuntament fora de l'horari de 23.00 a 5.00. Com a conseqüència d'això han sigut multats diversos conductors". La denúncia ha donat peu a una acta d'inspecció que portarà que l'empresa i els treballadors exposin les seves versions el 24 de gener.

“El que nosaltres volem és que ens diguin clarament què és el que hem de fer”, afirma un conductor de TMB.