La naviliera MSC redobla l'aposta per Barcelona tot i el rebuig de Colau a la seva nova terminal

Situa dos creuers setmanals des del port català tot l'hivern i portarà l'innovador 'Seaview' a partir de l'estiu

Confia en la construcció de la instal·lació per donar pas a la seva nova generació de vaixells de gas no contaminants

zentauroepp41212170 msc crucero171206170742

zentauroepp41212170 msc crucero171206170742 / RICARD FADRIQUE

2
Es llegeix en minuts
Patricia Castán

Tot just uns dies després del seu debut a Itàlia, l’MSC Seaside, una de les estrenes marítimes de l’any, ha recalat a Barcelona abans de prendre rumb al Carib. Però més que una escala, la visita ha exercit de presentació i de declaració d’intencions, ja que el seu creuer bessó, el Seaviews’inaugurarà l’any que ve i tindrà Barcelona com a port base a partir del juny. La naviliera italiana, el principal operador de creuers al port català en volum de passatgers, manté la seva intenció de crear una terminal pròpia al moll Adossat, tot i el rebuig expressat pel govern d’Ada Colau.

Després d’haver iniciat la tramitació per aconseguir la concessió de la futura terminal, es troben a l’espera d’una resposta del Port de Barcelona, al consell d’administració del qual està representat l’ajuntament. L’autoritat portuària veu amb bons ulls la inversió, perquè suposa donar més qualitat als serveis portuaris i que la naviliera italiana opti per més inicis i finals de ruta en lloc de meres escales. Això resultaria més rendible per a la ciutat, ja que els passatgers solen passar uns dies a Barcelona abans o després de la seva ruta. Fins i tot l’associació d’eixos comercials Barcelona Oberta ha exigit a Colau «responsabilitat» per no deixar passar aquesta inversió en un moment en què la ciutat pateix una baixada turística. A priori, el projecte té molts més suports que detractors, almenys en les òrbites econòmiques, però s’especulava que l’oposició política pogués desmotivar la naviliera.

El president de MSC Cruceros a Espanya, Emiliano González, ha assegurat a aquest diari que els seus plans no han variat, sense entrar a valorar la posició crítica de l’equip de Colau respecte als creuers, que representen cap al 7% del turisme local. La companyia ha seguit els tràmits administratius i espera una resposta sobre la construcció, que firmaria l’arquitecte Ricardo Bofill. Ni l’actitud de l’ajuntament ni l’atemptat d’agost ni el conflicte polític català –van fer una escala «normal» l’1-O– han alterat l’aposta decidida per la capital catalana, assegura, que els pròxims mesos es redoblarà.

Novetats anuals

Per començar, en ple hivern –quan la majoria de vaixells se’n van del Mediterrani– mantindrà dos vaixells operatius amb sortides des de Barcelona. Però el més destacable és que un d’ells és el Meraviglia, un gegant inaugurat també aquest any amb capacitat per a fins a 5.700 passatgers. L’altre és l’Orchestra, un clàssic de la naviliera. No obstant, a l’estiu arribarà el Seaview, acabat de sortir del forn i que exercirà de nou reclam.

Notícies relacionades

El vaixell, igual que el que avui ha visitat Barcelona i amb capacitat per a fins a 5.300 viatgers, oferirà particularitats com un pont de vidre a 40 metres d’altura, ascensors panoràmics exteriors, una tirolina rècord en alta mar, un passeig marítim que envolta tot el vaixell... I el 2019 mantindran les sorpreses a Barcelona amb el Bellíssima. Però més enllà de les innovacions de disseny, MSC Creuers està forjant la seva revolució tecnològica amb la construcció de diversos vaixells que estaran a punt a partir del 2022, de la World Class, i que funcionaran amb gas liquat.

Una energia neta per la qual el port està apostant però que implica infraestructures adequades perquè repostin vaixells de mida XXL. Per aquesta raó, González considera important «garantir serveis d’atracada amb subministrament de combustible» des de la seva pròpia terminal. El president de la companyia emfatitza que la creació de la nova terminal no implicarà incrementar el passatge, sinó poder posicionar-la entre les més avançades. I amb sortides en dissabtes, avança, que permeten al viatger europeu bones connexions aèries i poder pernoctar a la ciutat.