MOBILITAT SOSTENIBLE

El RACC demana "intel·ligència" en el disseny de carrils bici a Barcelona

"És necessari aturar-se i elaborar un pla ben fet", recepta el president de l'automòbil club

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel

El RACC i la bici no han sigut mai amics íntims. A la Barcelona de tota la vida, l’automòbil club sempre havia mantingut una posició dominant, com la que històricament ha tingut el cotxe sobre la resta de formes de transport. Però les coses han començat a canviar. I en els últims temps, l’entitat ha anat de mica en mica incrementant la temperatura del seu discurs sobre com s’està expandint el ciclisme urbà. L’última declaració notòria la va fer ahir el mateix president del RACC. Creu que la implantació dels carrils bici s’hauria de fer d’una manera «més intel·ligent».

Amb una duresa mesurada però poc habitual en un organisme tan ponderat com aquest, Josep Mateu va assegurar que l’ajuntament aposta més «per la quantitat que per la qualitat» a l’hora d’expandir la infraestructura ciclista. També va acusar el consistori de pintar vials per a bici en carrers gairebé sense trànsit (va citar els que queden per sobre de l’automòbil club) i va criticar que en altres, com París, s’hagi incrementat la congestió, i per tant, la contaminació.

Notícies relacionades

També va posar com a exemple el lateral de la Gran Via en sentit Besòs, que ha perdut un carril en benefici de la bici. «Seria necessari aturar-se i fer un disseny ben fet i més intel·ligent», va sol·licitar. «Tinc la sensació que el que preval és quants quilòmetres de carril bici som capaços de fer l’any que ve», va asseverar. El cert és que la capital catalana està en l’etapa més intensa de la seva història pel que fa a nous carrils bici. La idea és arribar a 308 quilòmetres abans d’acabar el mandat, el maig del 2019. El punt de partida era de poc més de 116.

Mateu també va parlar ahir sobre l’actitud dels ciclistes a Barcelona. «La gent ha agafat la bici pensant que encara va caminant, és per això que van per la vorera». Potser és així, però tots els estudis, al marge que l’ordenança encara permet l’ús de determinades voreres, assenyalen que si el ciclista va per la vorera és perquè no se sent segur circulant per la calçada.