Reforma

Les obres del primer tram de cobertura de la Ronda de Dalt continuaran al març

Els treballs duraran uns 10 mesos i tindran un pressupost de 10 milions d'euros

vvargas39527157 barcelona 02 08 2017 barcelona obras de cobertura ronda de d170912142131

vvargas39527157 barcelona 02 08 2017 barcelona obras de cobertura ronda de d170912142131 / RICARD CUGAT

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Un nou pas per a la cobertura de la Ronda de Dalt. La Comissió de Govern ha aprovat inicialment el projecte per a la segona fase d'obres de construcció de la futura llosa de cobertura entre el mercat de la Vall d'Hebron i l'Institut Vall d'Hebron, entre els barris de Sant Genís dels Agudells i la Teixonera.

En concret, les obres consisteixen en l'execució dels murs de suport laterals de l'estructura de cobertura, la llosa de cobertura i altres elements necessaris per habilitar la nova via com a túnel, com les sortides d'emergència, la sala tècnica i les instal·lacions pròpies del túnel, segons ha explicat el consistori a través d'un comunicat. Està previst que els treballs comencin al març i acabin al cap de 10 mesos, i tindran un pressupost de 10.644.281,56 euros.

Aquests 10 milions formen part dels 15 que s'estan invertint en aquest mandat en la cobertura d'un primer tram de la ronda, corresponent a 180 metres de cobertura urbanitzada davant del mercat, des del pont de l'avinguda del Jordà. L'actuació, que també inclourà la urbanització dels laterals, permetrà millorar la permeabilitat urbana i la connectivitat transversal entre els barris, i reduir la contaminació acústica.

La urbanització, un altre projecte

Notícies relacionades

L'estiu passat ja es van començar a construir els fonaments i el mur estructural per a la futura cobertura. El projecte aprovat ara preveu que al març es comencin a construir els dos murs laterals en el tram que va des de davant del mercat fins al pont de l'avinguda del Jordà. Els dos murs també serviran de suport per a la futura llosa de cobertura, i mentre s'executin aquests treballs no serà necessari reduir el nombre de carrils de la ronda.

Les obres finalitzaran amb la col·locació i acabats de les lloses de la cobertura, prèviament prefabricades, i amb els serveis i elements necessaris per al túnel de carretera que s'originarà. La urbanització i la definició del nou espai urbà que es crearà i les característiques de la zona de passeig i activitats seran objecte d'un altre projecte que es concretarà a través d'un procés participatiu que començarà aviat.