TERCER CONSELL DE MOBILITAT

Cinc ciutats metropolitanes assajaran vetos circulatoris en dies d'alta pol·lució

Badalona, Sant Just, Castelldefels, Sant Cugat i Sant Boi pacten amb l'AMB les prohibicions al nucli urbà

2
Es llegeix en minuts
Víctor Vargas Llamas
Víctor Vargas Llamas

Periodista

ver +

Badalona, Sant Just Des-vern, Castelldefels, Sant Cugat del Vallès i Sant Boi de Llobregat són els cinc municipis metropolitans que aplicaran les primeres proves pilot en les quals es restringirà la circulació dels vehicles més contaminants dins del nucli urbà quan es registrin episodis d’alta contaminació atmosfèrica.

La iniciativa s’estendrà després a 12 localitats més amb què l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ja està negociant les condicions en què s’aplicarà, segons va exposar el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’ens, Antoni Poveda, en el marc del tercer Consell de Mobilitat. 

L’AMB i els consistoris estan definint aquestes àrees, «bàsicament als centres de les ciutats», on els vehicles sense l’etiqueta ambiental que concedeix la Direcció General de Trànsit (DGT) no podran circular, segons Poveda.

L’AMB també va presentar ahir els nous senyals viaris que s’instal·laran en els punts d’entrada a les rondes de la capital catalana per vetar l’accés als vehicles més contaminants en la superfície delimitada per aquestes vies.

L’ens supramunicipal ha treballat en coordinació amb els consistoris de Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat, Cornellà, Esplugues i Sant Adrià de Besòs per implementar els nous senyals amb els quals delimitar les zones de baixes emissions contaminants dins del contorn de la Ronda de Dalt i de la Ronda Litoral.

Els cartells preveuen dues casuístiques: el del veto en cas d’episodi d’alta contaminació, que entrarà en vigor el desembre d’aquest any, i la prohibició de circular els laborables de dilluns a divendres de 7.00 a 20.00 hores, els vehicles més contaminants, els que no tinguin la denominació 0, Eco, C i B, que s’aplicarà a partir de gener del 2020.

PÀRQUINGS DISSUASORIS

Notícies relacionades

Poveda va avançar que també es realitzaran tests sobre el terreny dels nous park&ride de l’AMB durant la tardor que ve, en què participaran Castelldefels, Sant Joan Despí i el Papiol. El servei comptarà amb una senyalització específica als mateixos aparcaments i funcionarà a través d’una app que autoritzaria una matrícula en concret a usar una plaça reservada de pàrquing després de la validació del títol. 

El govern metropolità també va presentar ahir el projecte Biciempresa, pel qual les companyies i empreses que ho demanin podran comptar amb un màxim de cinc bicicletes durant un període de 6 mesos perquè les usin els seus empleats i així «afavorir un augment de l’ús quotidià d’aquest mitjà de transport», va destacar Poveda.