MILLORA URBANÍSTICA PENDENT

La Meridiana dona pressa

Polítics i entitats debaten sobre la reforma d'un dels carrers menys carrer de Barcelona

Els regidors eviten el cara a cara però tampoc entren al detall sobre les necessitats concretes de l'avinguda

zentauroepp38928108 barcelona 17 06 2017 sociedad barcelona  concentraci n de ve170617171953

zentauroepp38928108 barcelona 17 06 2017 sociedad barcelona concentraci n de ve170617171953 / RICARD CUGAT

1
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel
Carlos Márquez Daniel

Periodista

Especialista en Mobilitat, infraestructures, urbanisme, política municipal, medi ambient, àrea metropolitana

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Sobre l’escenari, representants de tots els grups municipals i membres de quatre entitats socials de la ciutat, convocats per la plataforma Som Meridiana. L’assumpte a tractar, la reforma de l’avinguda, un dels carrers menys carrer de Barcelona, en què poca cosa o res s’ha fet en el transcurs de les últimes dècades perquè fos una mica més humana. De públic, uns 40 veïns en el paper de jurat de concurs musical: aplaudiments a les diferents associacions, alguna esbroncada als regidors.

Des del punt de vista informatiu, el debat no va aportar ni una sola dada nova. Es tractava de contrastar propostes i opinions, però moltes postures exposades podrien aplicar-se a qualsevol racó de Barcelona. I es tractava de parlar de la Meridiana. La ubicació del carril bici (el govern el vol pel centre i la majoria de l’oposició pels laterals) va ser l’únic punt concret que va generar una mínima disputa entre els ponents. Perquè és clar que volen més espai per al vianant i  menys contaminació. ¿Quin polític avui dia tindrà el valor de defensar el cotxe? La nova política també ha generat noves prioritats. 

Notícies relacionades

Però tal com va aportar el regidor Daniel Mòdol, «seria preocupant marcar-se reptes que no es poden aconseguir». El regidor socialista es va recordar d’un en concret que va passar de boca en boca tot el matí: reduir l’ús del vehicle privat el 21%. «El cert és que durant aquests dos anys la circulació de cotxes particulars ha crescut. Aquesta és la realitat». 

Una altra realitat és que el govern de Barcelona en Comú vol que el canvi de la Meridiana es faci amb la participació dels veïns. Però no és menys cert que ja s’ha encarregat i adjudicat la redacció del projecte executiu de reforma des d’Aragó fins a Fabra i Puig. Vol i dol.