BARCELONEJANT

La part elegant del 'motard'

L'Angie i el Deme ofereixen rutes per la ciutat per a locals i forans a cavall d'una Royal Enfield

icoy36027321 barceloneando motos vintage161025181954

icoy36027321 barceloneando motos vintage161025181954 / JOAN CORTADELLAS

3
Es llegeix en minuts
Natàlia Farré
Natàlia Farré

Periodista

Especialista en art, patrimoni, arquitectura, urbanisme i Barcelona en tota la seva complexitat

Ubicada/t a Barcelona

ver +

És difícil distreure la marabunta que diàriament s’aglomera davant, al costat o darrere de la Sagrada Família mirant extasiada cap amunt. Però no impossible. N’hi ha prou de passejar-se amb una Royal Enfield Classic 500 adequadament equipat, és a dir, amb casc vintage, de colors cridaners, si pot ser. L’efecte és immediat. Els mòbils, tauletes i altres artefactes capaços de fer fotografies deixen d’apuntar a la que uns consideren l’obra mestra de Gaudí i altres una mona de pasqua per apuntar i disparar contra les dues rodes. Sobretot si en lloc de dues, n’hi ha 12. O el que és el mateix, un grup de sis motos amb complements d’època.

Veure-les no és veure una concentració de motards. O sí. «La part elegant dels motards», puntualitzen els seus organitzadors. La suma de sis la formen els participants, locals o de fora, en les rutes, «romàntiques i amb glamur», que organitzen Angie González Deme Gómez per descobrir Barcelona d’una manera diferent. Amb la calma que dóna circular amb una moto d’època, a marxa lenta i bressolat pel seu so característic. El romanticisme i el glamur «l’hi posen la moto, els accessoris que portem i els llocs que visitem», aclareix l’Angie. I també la idea de «rodar a duo». Perquè l’objectiu és que ells, els organitzadors, exerceixin de guies i amfitrions, i en la resta de vehicles hi pugin parelles. Amb carnet, evidentment. I amants de les motos, també. 

VIATGE ROMÀNTIC, O NO

Encara que tot és negociable. Els grups de dos els poden buscar l’Angie i el Deme. Vaja, que si un o una no té llicència per portar una d’aquestes meravelles vintage, però té ganes de veure la ciutat des d’una altra perspectiva, sempre hi haurà qui estigui en situació de conduir però no tingui qui l’acompanyi. Llavors hi ha una parella de nou encuny. Doncs encara que la gràcia és que el viatge sigui romàntic, també pot ser entre amics. O en família. No hi ha normes. Tampoc n’hi ha en les rutes que més curtes o més llargues sempre barregen llocs coneguts amb altres de desconeguts. Tant es pot passar per la Sagrada Família com circular per un desèrtic Pedralbes buscant racons poc visitats, com el Monestir de Santa Maria o el parc Cervantes.

Aquest punt, el santuari de les roses a Barcelona (acull 245 varietats), és el lloc ideal per fer un pícnic com també ho són el Mirador del Migdia, el Mirador en Colors i el Laberint d’Horta. Perquè no tot és rodar a cavall de la moto. La ruta inclou dinar, si és llarga; piscolabis de luxe, si és curta. Tot amb productes de la terra i amb bon gust. No en va, encara que l’Angie va estudiar turisme també es va dedicar a la moda. Era seva una marca de calçat de disseny i alta gamma que abans de la crisi duien totes les addictes a la moda. «He tingut empresa, fàbrica i ara vull fer una cosa que m’agradi», apunta l’Angie. I això passa per portar una moto entre les cames. D’estil vintage, és clar. De fet, encara conserva la seva Vespa Primavera. La que va causar més furor. La del 76. Així que passejar amb una Royal Enfield Classic és una cosa que li agrada.

LLANÇADA AMB PARACAIGUDES

Notícies relacionades

L’elecció de la moto va ser cosa del Deme. Hi ha dedicat tota la seva vida: «He conduït moltes motos diferents, algunes d’altes prestacions i caríssimes, però al final m’he adonat que sóc més feliç amb una Royal Enfield», assegura. «Són especials i com que són especials atrauen un públic especial». La moto en qüestió es fabrica com fa 50 anys encara que adaptada a les normatives actuals, «però conserva tota la seva essència», remata. I, a més, condensa història: la companyia va ser fundada a Anglaterra, on el 1901 va fabricar la primera moto, i va acabar a l’Índia, la seva ubicació actual. Entremig va rebre l’apel·latiu de reial, va treballar per als exèrcits britànic i rus durant la primera guerra mundial, i en la segona va fabricar la Flying Flea, una moto per ser llançada amb un paracaigudesFlying Flea.

Les rutes d’Angie & Deme Dreams són menys aèries i menys arriscades: «Estan pensades per a gent d’aquí i de fora que vulgui fer un recorregut diferent per Barcelona i disfrutant d’aquestes motos», afirmen. I, un  pícnic deliciós.