El creuer més luxós del món arriba a Barcelona

El 'Regent Seven Seas Explorer' transporta 750 viatgers que paguen de 4.000 a 35.000 euros per setmana

El segment de luxe i premium es dispara a la ciutat i atraurà 383.000 passatgers en 191 escales aquest any

El ’Regent’ és el màxim exponent del luxe en els creuers turístics. / ALBERT BERTRAN

El ’Regent’ és el màxim exponent del luxe en els creuers turístics.
icoy35214960 crucero regent seven seas160819172746

/

4
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

Ala terminal sud del moll del World Trade Center –res a veure amb els rius de creueristes de l’Adossat–, un xòfer privat deixa a peu del 'Regent Seven Seas Explorer' dos turistes amb aspecte poderós. Somriu. Amb motiu. Confessa que en tota la seva carrera no s’havia embutxacat mai una propina tan sucosa com la que li ha deixat anar fa poc un creuerista nord-americà de la mateixa companyia: 2.500 euros després de portar-lo a una festa al sud de França, a costa de les seves hores lliures.

L’alegria de bitlleter és pròpia dels creuers de luxe que atraquen a Barcelona, un segment del mercat del qual es parla poc però que mou milions d’euros a la ciutat. Són els clients més buscats pels hotels, els serveis i els operadors turístics. L’'Explorer', que va atracar ahir a la ciutat, despunta a la Champions League marinera. Inaugurat el juliol passat pels prínceps de Mònaco, s’ha erigit en el creuer més luxós del món.

GLAMUR D’ÚLTIMA GENERACIÓ

L’elit de les vacances al mar no es mesura per la mida, ni pel nombre d’atraccions a bord, sinó pel servei i per les emocions. Molts supervaixells gegants des de menys de 1.000 euros per setmana i passatger que freqüenten Barcelona són d’última generació, moderns, plens de restaurants i entreteniment però populars i abarrotats de gent i hiperactivitat. El glamur a bord, en canvi, es tradueix en termes d’espai, gastronomia top, comoditats i exclusivitat.

Els prínceps de Mònaco van inaugurar fa un mes el vaixell,  que disposa d'una piscina a la popa que s'aboca a l'infinit

Acostumen a ser de petit format, encara que el nou vaixell és de mida mitjana però amb la ràtio d’espai per passatger més alta del món (d’altres vaixells de 56.000 tones porten fins i tot el triple de viatgers) i té un tripulant per cada 1,3 viatgers. Un desplegament per endolcir la vida dels seus 750 hostes, que solen pagar entre 4.000 i 5.000 euros per setmana, excepte ofertes puntuals, explica Carme Bigas, directora comercial de Star Class-Un mundo de cruceros, representant a Espanya d’aquesta i de la majoria de navilieres d’alta gamma.

La visita del nou vaixell, que té germans que també atraquen a la ciutat, no és flor d’un dia. Si el 2013, com va informar EL PERIÓDICO, el port va acollir 120 escales de les categories de luxe (companyies com Regent Seven Seas, Seadream Yatch Club, Silversea, Crystal, Cunard, Hapag-Lloyd o Seabourn...) i –un grau per sota– Premium o Upper Premium (Azamara, Celebrity, Holland America, Oceania, Paul Gauguin, Princess i d’altres...), aquest any la xifra s’elevarà a 191 escales. Mouran més de 383.000 creueristes, en el marc dels més de 2,6 milions de viatgers previstos a la capital catalana, segons assenyalen fonts del Port de Barcelona.  

76 ESCALES ELITISTES

En el segment més elitista, seran 76 escales i 62.000 passatgers. Un flux humà silenciós perquè com que són vaixells més reduïts els seus desembarcaments no es perceben en el tràfec del port, i perquè la majoria contracten excursions o assistència privada. Alguns fan una escala d’hores, d’altres passen la nit al port, i en moltes ocasions comencen o acaben una ruta a la ciutat, cosa que implica que els seus clients hi passin diverses nits.

En el cas de Regent, que és l’única amb un tot inclòs integral sense càrrecs afegits (begudes premium, tots els restaurants d’especialitats, propines, taxes, diverses excursions, classes de fitnes, tallers culinaris, wi-fi tot el trajecte...) el paquet pot incloure fins a tres nits, explica Gabriella Fonzo, directora de vendes per a Europa, el Pròxim Orient i Àfrica. ¿Què fan els passatgers de luxe que arriben a Barcelona? Ahir, per exemple, els del Explorer comptaven amb rutes guiades gratuïtes de 3 a 7,5 hores pel barri Gòtic, les joies de Gaudí, les icones locals o els cellers Torres o de Jean Leon. Però també hi havia opcions privades per recórrer amb la xef del vaixell els mercats de Santa Caterina i la Boqueria, i acabar devorant un menú de dues estrelles Michelin al restaurant Àbac.

2.500 OBRES D’ART

A la tornada, rumb a l’escala d’Eivissa d’avui o per la costa italiana, tindran temps de submergir-se en la piscina infinita que apunta per la popa (al marge de la del solàrium), de relaxar-se en les seves gandules lounge (amb capota inclosa), veure el capvespre des de l’Observation Lounge mentre prenen una copa, consultar durant les 24 hores la seva biblioteca i videoteca, prendre classes de cuina a les seves 18 estacions amb fogons de pràctiques, contemplar 2.500 obres d’art a bord (també de Picasso i Chagall), participar en una barbacoa a l’aire lliure, en un dinar informal al seu grill de la piscina, rebre un massatge (els tractaments no estan inclosos), fer classes de ioga, escoltar música en viu al seu Meridian Lounge, cantar el karaoke o deixar-se anar a la pista de ball de l’Explorer Lounge, veure les produccions pròpies del teatre o, sense més ni més, i possiblement el millor, contemplar el mar des del balcó de la suite (a partir de 28 metres quadrats), amb el plus d’un minibar assortit i els licors que un demani.

Notícies relacionades

La bona vida a bord en els creuers més luxosos té un dels seus imants en les estovalles. Aquí, en versió internacional (Compass Rose), o en les especialitats de cuina francesa, carns o asiàtica, amb una zona vip per als qui s’allotgen en categories superiors.

Una menció a part mereixen els milionaris hostes de la palatina Regent Suite, de 412 metres quadrats, per uns 10.000 euros al dia per a dues persones, que inclou fins i tot l’antídot dels quilos de més (un entrenador personal) i els trasllats. Això si és que les clients decideixen moure’s del camarot.