ARTÈRIA EN AUGE

El passeig de Gràcia concentra el 29% de les vendes de luxe a Espanya

Les compres de turistes xinesos i russos a Barcelona desbanquen les de la Milla d'Or de Madrid

1
Es llegeix en minuts

El passeig de Gràcia, Barcelona, i la Milla d'Or de Madrid concentren el 45% del total de les vendes a Espanya fetes pels turistes extracomunitaris, que gasten fins a 10 vegades més que els turistes europeus, segons el primer operador internacional de Tax Free, Global Blue. Concretament, les joieries i 'boutiques' ubicades al passeig de Gràcia a Barcelona registren el 29% del total de les vendes d'articles de luxe a Espanya, seguides per les botigues del barri de Salamanca de Madrid, que registren un 16% del total.

Madrid i Barcelona són, juntament amb París, Londres, Viena, Milà i Munic, els destins preferits dels visitants d'alt poder adquisitiu, que troben en les compres el principal atractiu turístic i que fan de la seva estada una de les visites més rendibles per als 'retailers'.

Tenint en compte la ciutat al complet, Barcelona destaca com el principal "destí de luxe", segons Global Blue, al comptabilitzar gairebé la meitat de les vendes a visitants de fora de la Unió Europea. Per la seva part, Madrid registra un 39% del total de les vendes.

Notícies relacionades

Conjuntament, els dos destins aconsegueixen atraure l'atenció dels turistes de nacionalitat xinesa, que, amb un tiquet mitjà pròxim als 1.000 euros per cada compra, cauen rendits davant la joieria i rellotgeria. A més, segons les dades de Global Blue, els nord-americans i els sud-americans es decanten per Madrid, mentre que els russos i els asiàtics prefereixen Barcelona.

Els turistes més rendibles són els xinesos, amb una pujada del 90%, seguits dels argentins, amb un increment del 84%, i dels nord-americans, que van incrementar el seu consum d'articles de luxe a Espanya en un 58%. No obstant, els russos, per la devaluació del ruble i la crisi russo-ucraïnesa, van registrar un descens del 25%.