Anar al contingut

ICV reclama un debat a fons sobre la L-9 del metro per salvaguardar el transport públic

La formació considera innecessària la recerca de capital privat per finançar els 1.150 milions d'euros que costarà l'obra

La portaveu d'ICVLaia Ortiz, ha reclamat aquest dilluns un debat a fons sobre la L-9 del metro de Barcelona per salvaguardar el model públic de transport, i ha rebutjat la possibilitat d'una concessió de la infraestructura per aconseguir els 1.150 milions d'euros necessaris per acabar els trams pendents.

"Aquesta és la forma de construir un Estat que té CiU. Vendre el patrimoni de tots i encarir els serveis públics perquè unes quantes empreses facin negoci", ha deplorat, i ha apostat per mantenir un debat a fons sobre una infraestructura que, ha dit, té problemes des del seu disseny inicial.

Ortiz ha qüestionat el disseny de l'obra per "sobredimensionat", i ha defensat que els ecosocialistes aposten perquè el transport públic garanteixi la qualitat del servei i uns preus que permetin l'accés de tots els ciutadans, cosa que, segons ells, no assegura la gestió privada de la infraestructura.

La portaveu d'ICV ha advocat per replantejar-se les prioritats d'execució d'aquesta obra, i ha subratllat que les del seu partit passen per garantir la connectivitat dels barris de la Zona Franca i la Marina del Port, a més de la connexió amb l'aeroport del Prat i amb la zona universitària.S'haurien de revisar les dimensions de la resta del projecte", ha apuntat, i ha retret a l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias (CiU), que presumeixi de la línia de metro davant el president del Mobile World Congress, John Hoffman, mentre desatén els veïns dels barris que encara esperen l'arribada del metro.

Temes: Transports