TRAJECTE DE LA PLAÇA DE CATALUNYA AL PRAT
L'autobús de l'aeroport posa wi-fi gratis i carregadors
La línia es renova un any abans que el metro li faci la competència
Els 30 vehicles han estat repintats i incorporen càmeres de seguretat
Un dels 30 vehicles del servei Aerobús a la parada de plaça de Catalunya, ahir. /
les cues de turistes a la parada del bus de l'aeroport a la plaça de Catalunya evidencien que és un servei amb èxit. De fet, a Europa és gairebé un luxe utilitzar un taxi per anar dels aeroports al centre de les ciutats. Allà també és habitual que el transport en tren, metro o les dues coses, connecti amb les capitals. Però Barcelona és un cas diferent. La terminal T-1 del Prat segueix esperant l'arribada de la L-9 del metro (en proves) i el transport privat segueix capitalitzant els accessos i sortides de l'aeroport.
Però per fidelitzar cert públic i avançar-se a la competència del metro, l'Aerobús ha optat per renovar-se. Els 30 vehicles que uneixen la plaça de Catalunya i les dues terminals de l'aeroport, amb diverses parades intermèdies a Barcelona, han incorporat una xarxa wi-fi gratuïta que no necessitarà registre.
IMATGE DE QUALITAT / La connexió permetrà usar navegadors i altres programes i aplicacions amb l'única limitació de fer descàrregues d'arxius pesats. D'aquesta manera els passatgers podran aprofitar el trajecte realitzant consultes amb els seus telèfons, ordinadors o tauletes. Als autobusos, a més, s'han col·locat sis preses estàndard USB perquè els usuaris puguin recarregar els mòbils. També s'han instal·lat tres càmeres d'alta definició per vigilar el que passa a l'interior del bus. L'empresa ha destacat que aquest mètode ha funcionat molt bé al Nitbús per reduir els incidents.
L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, va destacar que aquesta renovació de l'Aerobús millora un servei que per si mateix ja estava molt ben valorat pels ciutadans però que, de cara als turistes, ofereix una «imatge de qualitat» de la ciutat en el moment que arriben.
5,2 MILIONS EL 2014 / El titular del transport de bus és l'Àrea Metropolitana de Barcelona i el gestiona l'empresa Servicios Generales de Movilidad y Transporte. A les millores tecnològiques s'hi suma que s'han repintat i renovat altres elements de la carrosseria exterior.
L'any passat, 5,2 milions de viatgers van utilitzar una de les dues línies, que triga 30 minuts a realitzar el viatge, amb un cost de 5,90 euros. Això representa un 13,84% dels viatges a l'aeroport, que l'any passat va registrar un rècord de 37,5 milions de viatgers, segons dades fetes públiques aquesta setmana. L'Aerobús funciona des de l'any 2010 i en aquest període no ha parat de créixer. L'índex de satisfacció del client, que pregunta sobre diversos aspectes del servei, és de 80,62 sobre 100, segons dades de la companyia.
- Els interessos no ho són tot Aquesta és l’edat límit per demanar una hipoteca a Espanya: ¿Ho sabies?
- Alves, submís davant el jutge i desafiador al sortir de presó
- Max Espargaró, el ‘mecànic’ de qui es refia el papa
- El canvi d’horas’encalla a Europa
- L’IVA al 21% torna al gas i el de la llum seguirà almenys fins a l’estiu
- Dubtes tributaris ¿Cal declarar els bizums a Hisenda en la renda 2021-2022?
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Salaris Aquest és el sou d’un militar a Espanya
- Neteja ¿Per què la gent està tirant sal pel lavabo a la nit?: el truc que evita moltes malalties
- Una cullerada de mel al dia: així canviarà el teu cos si la prens