L'Escola Massana decora els patis d'illes i de col·legis

Els alumnes realitzen les seves pràctiques de forma professional en espai públic

Alumnes i obra del projecte dels jardins Cèsar Martinell.

Alumnes i obra del projecte dels jardins Cèsar Martinell. / FERRAN SENDRA

2
Es llegeix en minuts
BEATRIZ PÉREZ
BARCELONA

Els patis d'illa i dels centres escolars de l'Eixample presenten un altre aspecte ben diferent gràcies a accions artístiques d'alumnes dels cicles formatius de grau superior d'Arts Aplicades al Mur i d'Il·lustració de l'Escola Massana (Hospital, 56). Es tracta d'una acord entre aquest centre i l'ajuntament per acostar l'art a la ciutadania. Aquest és el segon any que es porta a terme.

«L'escola ha firmat dos convenis —explica Gemma Amat, directora de la Massana—. L'un amb el districte de l'Eixample per decorar patis d'illa de la zona oberts al públic i l'altre amb l'Institut Municipal d'Educació per decorar els patis de col·legis de la ciutat». En aquest últim cas, afegeix, els recintes seran de lliure accés els diumenges.

RUTA CULTURAL / En total, tres patis interiors (els jardins de Clotilde Cerdà, els d'Ermessenda de Carcassona i els de Cèsar Martinell) i tres patis escolars (el dels col·legis Carlit i Mallorca i l'institut Fort Pius) compten ja amb un projecte.

«L'objectiu és crear una ruta cultural per donar a conèixer aquests espais», explica Matilde Grau, professora d'Arts Aplicades al Mur de la Massana. Els seus alumnes de primer curs de ceràmica van participar en la intervenció dels jardins Cèsar Martinell (Villarroel, 60).

«Fem un projecte a l'any. Aquest és el segon —continua Grau—. A principis de curs, vam organitzar un concurs a classe per escollir un projecte que decorés els jardins Martinell». Encara que en va guanyar un de sol, el de l'alumne Jordi Romeu, tota la classe (composta per 24 persones) ha estat treballant en la seva realització. La seva instal·lació als jardins serà a principis de juliol.

Notícies relacionades

El seu projecte és un homenatge a l'arquitecte Cèsar Martinell i al pintor Xavier Nogués. «Per idear-lo em vaig fixar en l'espai, ple de finestrals, molt geomètric», revela aquest jove de 20 anys. En la seva opinió, aquesta iniciativa és una «gran oportunitat» perquè joves artistes es donin a conèixer en un «món molt difícil».

PEDAGOGIA / Si bé els alumnes de primer d'Arts Aplicades al Mur treballen en projectes per a patis d'illa i reben una nota individual, els de l'últim curs d'Il·lustració es dediquen als col·legis. En aquest cas, els seus treballs es consideren pràctiques. «Per a nosaltres això és com un exercici pedagògic portat a terme professionalment», explica Amat. I destaca com des de les arts tradicionals es pot oferir una mirada contemporània de la realitat.